📘Edycja wizyt – przed przesłaniem do NFZ
Last updated
Last updated
W celu edycji wizyt, nie przesłanych do NFZ, należy przejść kolejno z poziomu Administratora/Kierownika Medycznego
Raporty i statystyki>korekta raportów
Kolejno Edycja Wizyt
Po wybraniu umowy i miesiąca mamy możliwość za pomocą filtra Statusu sprawdzić świadczenie według stanu.
Niezaraportowane - wizyty nie zostały umieszczone w raporcie.
Zaraportowane (do eksportu) - wizyty, które w raporcie się znalazły.
Wysłane - status świadczący o tym że wizyty zostały wysłane do NFZ.
W kolejnym kroku, okno będzie prezentować wizyty zrealizowana na wcześniej wybranej umowie oraz miesiącu
Istnieje możliwość filtrowania, zawężenia wyszukiwania po dacie, statusu rodzaju identyfikatora (pesel, nazwisko, id pozycji rozliczeniowej) statusie świadczenia, produkcie jednostkowym, produkcie kontraktowym.
W celu edycji wizyty należy podświetlić odpowiedni wiersza i nacisnąć przycisk edycji
Przechodzimy do edycji wskazanej wcześniej wizyty
Z poziomu edycji wizyty istnieje możliwość edycji danych osobowych pacjenta, takie jak oświadczenia uprawnienia dodatkowe etc.
Ponadto edycja samej wizyty pozawala na zmianę danych dotyczących wizyty
Takich jak data, typ wizyty, rodzaj wizyty, czas wizyty, trybu przyjęcia, dodania lub usunięcia procedur CD9, czy zmiany rozpoznania na wizycie.
Wszystkie prowadzone zmiany na wizycie należy zatwierdzić przyciskiem "Zatwierdź"
Nalęzy wskazać przyczynę edycji, można wybrać gotowy szablon lub wpisać odpowiednie dane w pole opisowe
Wszelkie zmiany wprowadzone na edytowanej wizycie zostaną przedstawione w wierszu edytowanej wizyty, w kolumnie Status wyświetlony zostanie wpis "Edytowane"
W celu zakończenia edycji wizyt nie przesłanych wcześniej raportem do NFZ, należy nacisnąć przycisk "Zakończ"
Po zakończeniu edycji, w celu przesłania danych do NFZ należy wygenerować raport ze świadczeń i przesłać go do NFZ.
Aby wygenerować raport za odpowiedni rodzaj świadczeń należy wybrać odpowiednią zakładkę,
Kolejno odpowiednią umowę, oraz miesiąc za który raport jest tworzony i wybrać "Utwórz raport I fazy"
W kolejnym oknie w zależności od OW NFZ należy zaznaczyć UTWÓRZ SPAKOWANY PLIK lub/i ZASZYFROWAĆ PLIK.
Wskazać miejsce zapisu pliku, następnie kliknąć Utwórz raport.
Podczas tworzenia raportów mogą wystąpić błędy w sprawozdawczości wizyt, które dobrze jest zapisać do późniejszej weryfikacji i poprawienia.
Po utworzeniu raportu mamy możliwość przeglądnięcia ile i jakie świadczenia zostały dołączone do raportu.
W tym celu dwukrotnie klikamy na niebieską ikonkę przy numerze raportu, który właśnie się utworzył.
Na powyższym raporcie zostanie przedstawiona ilościowa liczba wizyt dla poszczególnego zakresu świadczeń POZ, w rozbiciu na komórki.
W przypadku korzystania z portalu świadczeniodawcy, wygenerowany raport należy przesłać za korzystając ze strzałki "wyślij"
Poprawnie przyjęty raport można sprawdzić po zalogowaniu się na Portal Świadczeniodawcy, należy przejść do zakładki "Kompleksowy przegląd wyników weryfikacji świadczeń"
W celu przeglądnięcia statusów przesłanych wizyt należy użyć filtrów dotyczących roku, miesiąca, umowy i nacisnąć przycisk "Wyszukaj"
Zaprezentowane zostaną przesłane świadczenia, wraz ze statusem ich weryfikacji.
W celu przesłania raportu na system SZOI, należy zalogować się do systemu
Kolejno Sprawozdawczość > raporty statystyczno medyczne
W celu dodania wcześniej wygenerowanego raportu, należy wybrać opcję "dodawanie pozycji"
Kolejno poprzez opcje "Wybierz plik" wybrać utworzony wcześniej plik raportu.
Wszystkie, przesłane raporty oraz ich status będzie dostępny w tabeli poniżej.