🛠️Zarządzanie użytkownikami
Panel główny
Dostęp do funkcji zarządzania pracownikami (użytkownikami systemu) posiada wyłącznie Administrator.
Na początku dodaj personel i przypisz każdej osobie odpowiednie role w Podmiocie. W tym miejscu możesz również ustalić harmonogram pracy, na przykład godziny przyjęć lekarzy.
Wprowadzony personel będzie od razu widoczny po zalogowaniu do panelu Administratora:

Panel Pracownicy domyślnie wyświetla listę wszystkich aktualnie zatrudnionych osób. Dane prezentowane są w formie tabeli zawierającej m.in.: imię, nazwisko, PESEL, adres, numer telefonu, adres e-mail oraz domyślną rolę pracownika.
W górnej części ekranu znajduje się zakładka Archiwum pracowników, która umożliwia podgląd oraz wydruk danych osób przeniesionych do archiwum:

Podstawowe działania
Dodanie nowego pracownika
Kliknij przycisk „Wprowadź”:

Edycja danych pracownika
Zaznacz osobę z listy i wybierz „Edytuj dane”:

Przeniesienia pracownika do archiwum
Kliknięcie przycisku „Przeniesienie do archiwum” pozwala przenieść pracownika do archiwum, np. po zakończeniu pracy w placówce: System wyświetli komunikat o wycofaniu deklaracji oraz umożliwi wskazanie daty zakończenia zatrudnienia:

System wyświetli komunikat o wycofaniu deklaracji oraz umożliwi wskazanie daty zakończenia zatrudnienia:


Pracownik przeniesiony do archiwum będzie zaprezentowany na liście w zakładce „Archiwum pracowników”. Z tego miejsca mamy możliwość przywrócić pracownika:

Ustalanie lub zmiana harmonogramu pracy
Zaznacz pracownika i wybierz „Harmonogram pracy”:

Czasowe przekazywanie uprawnień Administratora innemu użytkownikowi
Użyj opcji „Przekaż uprawnienia”:

Edycja puli recept

Reset hasła

Certyfikaty ZUS

Dodawanie nowego pracownika
W głównym oknie panelu Administratora kliknij przycisk „Wprowadź”. Po jego wybraniu otworzy się okno dodawania nowego pracownika:

Jak dodać pracownika
1. Uzupełnij dane ogólne
Kliknij w odpowiednie pola tekstowe i wpisz wymagane informacje.
2. Adres e-mail
Możesz skorzystać z przycisku umożliwiającego natychmiastowe wysłanie wiadomości testowej na podany adres.
3. Data zatrudnienia
Datę można wpisać ręcznie lub wybrać z wbudowanego kalendarza.
4. Login identyfikatora NFZ (eWUŚ)
Wprowadź login wcześniej aktywowany przez NFZ. Pamiętaj: każdy pracownik powinien mieć swój indywidualny login do eWUŚ — zbyt duża liczba zapytań z jednego konta może spowodować jego blokadę.
5. Login do systemu drEryk Gabinet
Wpisz unikalną nazwę użytkownika. Jeśli podany login już istnieje, system wyświetli komunikat z prośbą o wpisanie innej nazwy. Uwaga: login jest trwale przypisany do pracownika — nawet po przeniesieniu go do archiwum nie może zostać ponownie użyty.
6. Tajne pytanie
Ustaw pytanie pomocnicze, które umożliwi odzyskanie hasła w razie potrzeby.
7. Ustaw hasło do systemu
Wprowadź hasło w polu Hasło, a następnie powtórz je w polu Hasło*, aby potwierdzić poprawność wpisu.
Hasło musi zawierać co najmniej 8 znaków, w tym:
małą literę,
dużą literę,
cyfrę lub znak specjalny.
Jeśli hasło nie spełnia wymagań, system wyświetli odpowiedni komunikat wskazujący elementy wymagające poprawy.
8. Przejdź do zakładki "Role pracownika" Po uzupełnieniu danych ogólnych przełącz się na zakładkę Role pracownika, aby przypisać odpowiednią rolę:

Zaznacz odpowiednią rolę, a następnie zatwierdź wybór.
Jeśli dodawany pracownik nie jest lekarzem ani pielęgniarką, kliknij OK, aby zapisać dane i powrócić do panelu zarządzania pracownikami.
Jeśli wybierzesz rolę Lekarza lub Pielęgniarki, automatycznie pojawią się dodatkowe zakładki - komórka pracownika" oraz "dane specjalistyczne".
Zakładka „Komórka Pracownika”
Kliknij przycisk „+”, aby wyświetlić listę dostępnych komórek.
Wybierz właściwą komórkę i potwierdź, klikając „Wybierz”.
Uwaga: jeśli nie przypiszesz żadnej komórki, w oknie wizyty nie będą wyświetlane żadne dane dotyczące dostępnych komórek:

Po dodaniu komórek organizacyjnych przejdź do zakładki Dane specjalistyczne.
W tej sekcji uzupełnij informacje dotyczące lekarza lub pielęgniarki - w zależności od tego, jaką rolę została przypisana:

Zakładka „Dane specjalistyczne”
W tej sekcji uzupełnij wszystkie wymagane informacje dotyczące lekarza lub pielęgniarki.
1. Numer prawa wykonywania zawodu
Wprowadź właściwy numer PWZ odpowiedni dla danego pracownika medycznego.
2. Specjalność główna i stopień specjalizacji
Wybierz Specjalność główną z dostępnej listy.
Rozwiń sekcję i wskaż Stopień specjalizacji.
W przypadku stomatologa jako specjalność główną koniecznie wybierz „Lekarz stomatolog”.
3. Wymiar etatu (opcjonalnie)
Jeśli pracownik jest zatrudniony na część etatu, określ:
Wymiar etatu (np. 1/2),
Miesięczną liczbę godzin pracy przypisaną do tego etatu (np. 80 godzin).
4. Typ specjalisty
Z listy wybierz jedną z opcji:
Nie jest specjalistą,
Specjalista,
Stomatolog.
Jeśli wybierzesz opcję Specjalista lub Stomatolog, pojawi się dodatkowa tabela, w której należy uzupełnić kody ICD-9 oraz nazwy odpowiadających im procedur.

Edycja danych pracownika
Aby edytować dane wybranego pracownika:
Zaznacz pracownika na liście.
Kliknij przycisk „Edytuj dane”.
Otworzy się okno zawierające wszystkie informacje przypisane do danego pracownika.
Okno edycji zawsze obejmuje:
Dane ogólne pracownika,
Role pełnione przez pracownika.
Dodatkowo, jeśli pracownik posiada rolę lekarza lub pielęgniarki, wyświetlona zostanie również sekcja Dane specjalistyczne.
Zakładka role
W tym miejscu możesz zmienić rolę wybranego pracownika w systemie, dopasowując jej zakres do jego obowiązków:

W tym miejscu masz możliwość:
Dodania nowej roli - kliknij przycisk „Dodaj”.
Usunięcia roli - zaznacz wybraną rolę w tabeli (klikając odpowiedni wiersz), a następnie wybierz „Usuń”.
Ustawienia roli jako domyślnej - zaznacz ją w tabeli i kliknij „Ustaw jako domyślną”.
Dane specjalistyczne lekarza
W tej sekcji możesz modyfikować dane specjalistyczne lekarza:

Aby zaktualizować dane specjalistyczne lekarza, kliknij w odpowiednie pola tekstowe i wpisz nowe informacje.
Jeśli wybierzesz typ specjalizacji: Specjalista lub Dentysta, pojawi się dodatkowa tabela z kodami ICD-9 oraz nazwami procedur, które możesz uzupełnić lub edytować:

Tabela zawiera listę procedur dostępnych dla danego specjalisty lub dentysty, z których może on korzystać podczas wystawiania rozpoznania.
Możesz:
dodać procedurę – kliknij „+”,
usunąć procedurę – zaznacz ją w tabeli i kliknij „–”.
Po wprowadzeniu zmian kliknij „Zatwierdź”, aby wrócić do panelu zarządzania pracownikami.
Harmonogram pracy
Po kliknięciu przycisku „Harmonogram pracy” zostanie wyświetlone okno z harmonogramem danego pracownika. W tym miejscu możesz dodawać, usuwać oraz edytować wszystkie wpisy:

Po kliknięciu ikony „+” możesz określić dzień, godzinę wizyt, ich rodzaj oraz przypisaną komórkę:

Po kliknięciu przycisku „Edytuj harmonogram” możesz wprowadzić dodatkowy harmonogram, np. na czas urlopu lub nieobecności pracownika. Nowy harmonogram nadpisuje dotychczasowy, dzięki czemu nie ma potrzeby ręcznego korygowania wcześniejszych wpisów:

Harmonogram dla pielęgniarek
Na liście pracowników nie można ustawić harmonogramu pracy dla pielęgniarek. Aby to zrobić, w zakładce „Gabinety” należy najpierw utworzyć odpowiedni gabinet pielęgniarski:

Klikając „Wprowadź”, uzupełniasz dane gabinetu, w tym jego nazwę, typ, jednostkę, przypisane komórki oraz personel:

Po skonfigurowaniu gabinetu pielęgniarskiego można przystąpić do ustawienia jego harmonogramu pracy:

Certyfikaty ZUS
Kliknięcie przycisku „Certyfikaty ZUS” wyświetla listę pracowników wraz z przypisanymi do nich certyfikatami:

Po wybraniu pracownika z listy kliknij ikonę „…”, aby wskazać plik certyfikatu zapisany na komputerze. Następnie wprowadź hasło i zapisz zmiany:

Wpis z nazwą zaimportowanego pliku pokaże się na liście:

Dodany plik certyfikatu zostanie automatycznie przypisany także w Ustawienia → Metody podpisu danego pracownika:

Last updated