drEryk Gabinet - Centrum pomocy
  • 💼Witaj w Centrum pomocy drEryk Gabinet
  • Administrator
    • Instalacje deinstalacja przywracanie bazy rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa
      • 🛠️Wymagania serwera aplikacji drEryk, rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa.
      • 🛠️Wymagania dla klienta "końcówki"
      • 🛠️Instalacja serwera
      • 🛠️Instalacja klienta
      • 🛠️Odtwarzanie bazy danych
      • 🛠️Naprawa instalacji
      • 🛠️Aktualizacja aplikacji na serwerze
      • 🛠️Migracja zewnętrzna danych do drEryk Gabinet
    • Administracja systemu i bezpieczeństwo
      • 🛠️Tworzenie ręcznie kopii zapasowej bazy danych
    • 🆘Zdalna pomoc
  • Pierwsze kroki
    • Aktywacja, logowanie, odzyskiwania hasła
      • 🛠️Pierwsze logowanie do programu
      • 👷‍♂️Logowanie MFA
      • 🛠️Aktywacja kluczem licencji
  • Role
    • 👤Administrator
      • 📬Konfiguracja komunikacja z NFZ
      • 🛠️Zarządzanie użytkownikami
      • 🛠️Dane świadczeniodawcy
      • 🛠️Archiwum dokumentacji zewnętrznej
      • 🛠️Moduł usług prywatnych
      • 🛠️Umowy
      • 🛠️Sprawozdania GUS
      • 🛠️Statystyki
    • 🦷Lekarz Stomatolog
    • 🤸‍♂️Panel fizjoterapeuty
    • 👨‍⚕️Lekarz
      • 👩‍⚕️Lekarz Panel i funkcje
        • Panel lekarza
        • 🏠eZLA
        • 👷‍♂️Wszystko o Pacjencie
        • 🧾Wystawienie eRecepty, czas trwania kuracji
        • 👩‍🔬Skierowania na badania analityczne
        • 🫀ZLK-1 elektrycznie zgłoszenie do sanepidu
        • 🏠Skierowania do Sanatorium elektroniczne / leczenie uzdrowiskowe
        • 🧾Skierowanie na badania diagnostyczne
        • 🧾eSkierowanie do specjalisty
        • 🧾eZWM elektroniczne Zlecenie na Wyroby Medyczne
        • 🧾eSkierowanie do Szpitala
    • 🖥️Rejestratorka
    • 🏫Pielęgniarka szkolna w drEryk Gabinet
    • Pielęgniarka długoterminowa w drEryk Gabinet
    • 💊Panel Pielęgniarki
  • Moduły dodatkowe
    • 📊Rozliczenia z NFZ
      • 📑Zbiorcze wycofywanie niezaliczonych deklaracji
      • 🏥Tworzenie i wysyłanie raportu deklaracji Portal Świadczeniodawcy / SZOI
      • 🧾Generowanie faktur ręcznie np. na podstawie raportów SWCEZ, Koordynacja opieki ryczałt miesięczny
      • 🧾Szablony rachunków deklaracje POZ, faktury, SZOI, Portal Świadczeniodawcy
      • 🧾Raporty świadczeń, tworzenie, wysyłanie do NFZ Portal Świadczeniodawcy, SZOI
      • 📗Raport Zbiorczy POZ oraz badań diagnostycznych SZOI Portal Świadczeniodawcy
      • 📙Raport Kolejek Oczekujących
      • 🧾Faktury zakupowe immunoglobulina
      • 📘Edycja wizyt – przed przesłaniem do NFZ
      • 📑Korekta wizyt przesłanych do NFZ
      • 📑Koincydencja w świadczeniach
      • 💲Aktualizacja cen w świadczeniach
      • 🧾Rachunek Szczepienia HPV / 40+ 2025 Portal Świadczeniodawcy
      • 📑Rachunek Szczepienia HPV / 40+ 2025 SZOI
      • 🆘Generowanie korekt do NFZ na podstawie szablonu
    • 🛠️Import dokumentacji zewnętrznej
    • 🛠️Archiwum dokumentacji zewnętrznej
    • 👷‍♀️Dodatkowy Administrator
    • 🖨️Kreator wydruków
    • Wydruki
    • 📳Powiadomienia sms
      • 📳Kampania SMS
      • 📳Odwołanie wizyty przez sms
    • 💉Karta e szczepień
      • Zmiany w rozliczaniu szczepień HPV
    • 🧔Profilaktyka 40+
    • Wymiana danych z laboratorium
    • 👩‍⚕️Konfiguracja modułu Rozszerzonej opieki koordynowanej
    • ❤️Profilaktyka CHUK
    • 🪪EWUŚ i odblokowanie konta
      • Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu Portal Świadczeniodawcy NFZ
      • Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu SZOI NFZ
    • 💊Pharmindex i Interakcje lekowe
  • 📲Integracja z urządzeniami zewnętrznymi
  • ✒️Konfiguracja pieczęci drEryk Gabinet
Powered by GitBook
On this page
  • Panel główny
  • Dodawanie nowego pracownika
  • Edycja danych pracownika
  • Zakładka role
  • Komórki pracownika
  • Zakładka Dane specjalistyczne lekarza
  • Dane specjalistyczne pielęgniarki
  • Przeniesienie pracownika do archiwum
  • Harmonogram pracy
  • Certyfikat ZUS Lekarz
  • Certyfikat ZUS Pielęgniarka
  1. Role
  2. Administrator

Zarządzanie użytkownikami

Last updated 3 months ago

Panel główny

Dostęp do funkcji związanych z zarządzaniem pracownikami (użytkownikami systemu) posiada tylko Administrator.

Na początek Zdefiniuj pracowników (użytkowników) oraz ich role w Podmiocie. Ustal ich harmonogram pracy (godziny przyjęć lekarzy).

Dodany personel jest widoczny od razu po zalogowaniu się na panel Administratora.

Domyślnie panel zarządzania Pracownicy ZOZ wyświetla listę zdefiniowanych (aktualnie zatrudnionych) pracowników w placówce.

Dlatego przy pierwszej konfiguracji widoczny jest wyłącznie Administrator.

Znajduje się tutaj tabela wszystkich pracowników, w skład której wchodzą takie kolumny jak Imię, Nazwisko, Pesel, Adres, Telefon, e-mail oraz Domyślna rola.

Znajdująca się u góry zakładka Archiwum pracowników POZ umożliwia podgląd i wydruk danych pracowników archiwalnych.

  • Aby dodać nowego pracownika kliknij przycisk "Wprowadź".

  • Aby edytować dane istniejącego pracownika zaznacz pracownika na liście, a następnie kliknij przycisk "Edytuj Dane".

  • Aby przenieść pracownika do archiwum zaznacz pracownika na liście, a następnie kliknij "Przenieś do archiwum".

  • Aby określić lub zmienić harmonogram pracy lekarza lub Administratora, zaznacz pracownika na liście, a następnie kliknij "Harmonogram pracy".

  • Aby przekazać czasowo uprawnienia Administratora innemu lekarzowi kliknij "Przekaż uprawnienia".

  • Aby przejść do archiwum pracowników wybierz zakładki "Archiwum pracowników ZOZ".

Dodawanie nowego pracownika

Z głównego okna Administratora klikamy przycisk "Wprowadź", pojawi się okno:

Okno danych pracownika zawsze zawiera: Dane ogólne pracownika oraz Role pracownika, a w przypadku lekarzy i pielęgniarek także Dane specjalistyczne (dodatkowa zakładka pojawi się do zdefiniowaniu ról pracownika).

Aby dodać pracownika do systemu:

  • Uzupełnij jego dane ogólne klikając na odpowiednich polach tekstowych i wpisując ich treść

  • W przypadku pola e-mail możesz wymusić napisanie wiadomości pod podany adres

  • W przypadku daty zatrudnienia możesz także użyć modułu kalendarza

  • W polu Login identyfikatora NFZ (eWUŚ) wpisz Login który jest już aktywowany przez NFZ.

Każdy pracownik powinien mieć swój login do eWUŚ

Jeżeli będzie zbyt duża ilość odpytań z jednego loginu, NFZ wtedy blokuje dostęp do weryfikacji.

  • W polu Login wpisz unikalną nazwę identyfikującą użytkownika do programu drEryk Gabinet.

Jeśli wpiszesz nazwę już istniejącą w systemie, ukaże się komunikat o błędzie. Wpisz inną nazwę dla tego pracownika.

Raz przypisana nazwa użytkownika pozostaje na zawsze w systemie.

  • Nawet po przeniesieniu pracownika do archiwum jego nazwa użytkownika (Login) nie może być przypisana innemu pracownikowi.

  • Można również wprowadzić tajne pytanie, dzięki któremu będzie można odzyskać hasło do konta.

  • Zdefiniuj hasło potrzebne do zalogowania do systemu – w polach Hasło oraz Hasło* powtórz ten sam ciąg znaków, aby uniknąć pomyłki.

Hasło powinno mieć co najmniej osiem znaków i zawierać:

  • jedną małą literę,

  • jedną dużą literę,

  • jedną cyfrę lub znak specjalny.

W przypadku niespełnienia powyższego warunku, program wyświetli komunikat o nieprawidłowym haśle i podpowie jego poprawność.

Przełącz się na zakładkę Role pracownika w celu zdefiniowania roli pracownika:

Zaznacz rolę i zatwierdź wybór.

Aby zatwierdzić dane pracownika nie będącego lekarzem lub pielęgniarką, kliknij OK. Powrócisz do panelu zarządzania pracownikami.

Jeżeli wybierzesz rolę Lekarza lub Pielęgniarki, automatycznie pojawią się następne zakładki:

W zakładce „Komórka Pracownika” wybierz przyciskiem "+" z listy odpowiednie komórki. A następnie kliknij „Wybierz”

Jeżeli nie zostanie wybrana żadna z komórek – w oknie wizyty również będzie pusto.

Po dodaniu komórek uzupełniamy dane specjalistyczne lekarza lub pielęgniarki, w zależności, którą z ról wybraliśmy.

  • Uzupełnij dane specjalistyczne.

  • Wpisz Nr prawa wykonywania zawodu.

  • Wybierz z listy Specjalność główną, a następnie Stopień specjalizacji – rozwijając sekcję.

Jeżeli jest to dentysta Specjalność główna musi być wybrana „Lekarz stomatolog”.

Dodatkowo w przypadku Umowy o pracę na niepełny etat – zdefiniuj. Wymiar etatu (np. 1/2) i odpowiadającą mu miesięczną liczbę godzin pracy (np. 80).

  • Wybierz z listy Typ specjalisty z rozwijanej listy (Nie jest specjalistą, Specjalista, Stomatolog).

W przypadku wybrania Typu specjalizacji jako, Specjalista lub Stomatolog, pojawi się dodatkowa tabela zawierająca ICD– 9 oraz nazwę procedury.

Edycja danych pracownika

Z listy pracowników wybierz konkretną osobę. Zaznacz ją na liście i kliknij przycisk "Edytuj dane" . Otworzy się okno z danymi pracownika.

Okno Danych pracownika zawsze zawiera Dane ogólne pracownika, Dane na temat ról pełnionych przez pracownika.

Ponadto dla lekarzy lub pielęgniarek okno zawiera Dane komórek w których pracownik jest zatrudniony.

Możesz:

  • edytować wszystkie pola z danymi za wyjątkiem nazwy użytkownika (Login).

  • zmienić dane pracownika: Kliknij na odpowiednim polu tekstowym i wpisz nową wartość.

  • napisać e– mail'a do danej osoby.

  • w przypadku Daty zatrudnienia możesz także użyć modułu kalendarza.

Aby zatwierdzić zmianę danych pracownika, kliknij "Zatwierdź". Powrócisz do panelu zarządzania pracownikami.

Zakładka role

Tutaj możesz zmieniać role pracownika:

Możesz:

· dodać nowe role klikając na "Dodaj",

· usunąć rolę – zaznaczając daną rolę w tabeli (klikając na odpowiedni wiersz) i klikając na "usuń",

· ustawić domyślną rolę – zaznaczając daną rolę w tabeli (klikając na odpowiedni wiersz) i kliknij na "ustaw jako domyślną" .

Komórki pracownika

Tutaj możesz edytować dotychczasowe przypisania pracownika do komórek organizacyjnych:

· Aby przyporządkować pracownikowi odpowiednią komórkę kliknij na przycisk "+".

· Aby usunąć wcześniejsze przypisanie – zaznaczając daną komórkę w tabeli (klikając na odpowiedni wiersz) i kliknij na przycisk "-".

Zakładka Dane specjalistyczne lekarza

Możesz w niej zmieniać dane specjalistyczne lekarza:

Zmień dane specjalistyczne lekarza klikając na polach tekstowych i wpisując nowe wartości.

W przypadku wybrania Typu specjalizacji jako Specjalista lub Dentysta, pojawia się dodatkowa tabela zawierająca ICD– 9 oraz nazwę procedury.

W tabeli są zdefiniowane dostępne procedury dla danego specjalisty/dentysty, z których może korzystać w trakcie wystawiania rozpoznania dla bieżącej wizyty.

  • Aby dodać nową procedurę kliknij na "+".

  • Aby usunąć – zaznaczając daną procedurę w tabeli (klikając na odpowiedni wiersz) kliknij na "-".

Po zakończeniu wprowadzania zmian naciśnij przycisk "zatwierdź", aby powrócić do panelu zarządzania pracownikami.

Dane specjalistyczne pielęgniarki

Możesz w niej zmieniać dane specjalistyczne pielęgniarki:

Zmień dane specjalistyczne pielęgniarki klikając na polach tekstowych i wpisując nowe wartości.

Po zakończeniu wprowadzania zmian naciśnij przycisk aby powrócić do panelu zarządzania pracownikami.

Jeśli wprowadzisz niepoprawne dane, to przy próbie ich zatwierdzenia wyświetlony zostanie komunikat o błędzie, informujący o pustych lub błędnie wypełnionych polach.

Popraw błąd i jeszcze raz zatwierdź zmiany klikając "Zatwierdź".

Przeniesienie pracownika do archiwum

W systemie drEryk wyłącznie Administrator ma możliwość przeniesienia pracownika do archiwum.

Jest to równoznaczne z przeniesieniem danych pracownika do archiwum oraz anulowaniem jego praw dostępu do systemu.

Aby przenieść pracownika do archiwum, z listy należy wybrać takiego pracownika i kliknąć "Przenieś do archiwum".

Zaznacz pracownika na odpowiedniej liście i kliknij , aby ustalić datę zakończenia umowy.

Wybieramy:

  • TAK -Jeżeli chcemy przenieść pracownika.

  • NIE -Jeżeli chcemy wstrzymać się z przeniesieniem pracownika do

Kolejno pojawi się komunikat:

Wybieramy:

  • TAK -Jeżeli chcemy przenieść pracownika oraz wycofać wszystkie deklaracje przypisane do tego personelu.

  • NIE - Jeżeli chcemy przenieść pracownika do archiwum z zachowaniem deklaracji.

Data końca umowy:

· Aby wyświetlić kalendarz, kliknij ikonę "kalendarz".

· Aby zatwierdzić przeniesienie pracownika, kliknij "Zatwierdź".

· Aby anulować przenoszenie, kliknij "Anuluj".

Powrócisz do panelu zarządzania pracownikami. Dane pracownika będą odtąd dostępne w archiwum pracowników POZ.

Przeniesienie pracownika do archiwum jest równoznaczne z usunięciem jego konta w programie. Jest to proces nieodwracalny, dlatego dobrze się zastanów nad tym krokiem.

Działanie takie jest zalecane np.: w przypadku ustania stosunku pracy.

Pracownik przeniesiony do archiwum traci dostęp do systemu drEryk – dlatego rozważnie korzystaj z tej funkcji.

Dostęp do Archiwum pracowników POZ posiada tylko Administrator. W archiwum przechowywane są dane dotyczące byłych pracowników.

  • Aby przejść do archiwum, wybierz drugą zakładkę na głównym ekranie, która jest zatytułowana: "Archiwum pracowników ZOZ".

  • Pojawi się lista pracowników POZ przeniesionych do archiwum.

Przywracanie pracownika z archiwum

W celu przywrócenia wcześniej, przeniesionego pracownika do archiwum, należy przejść na zakładkę "Archiwum pracowników ZOZ"

Zaznaczyć pracownika który ma zostać przywrócony, i nacisnąć przycisk "Przywróć z archiwum"

Archiwum zawiera dane byłych pracowników pogrupowanych według pełnionych funkcji.

Możesz wydrukować dane archiwalnego pracownika:

  • Zaznacz go na liście a następnie kliknij "Drukuj dane".

System wydrukuje wszystkie dane wybranego pracownika (oprócz loginu i hasła). W przypadku lekarzy wydrukowany również zostanie ostatni harmonogram pracy.

Harmonogram pracy

Wybierz z listy pracowników konkretną osobę i wybierz przycisk "Harmonogram pracy".

Okno harmonogramu zawiera tygodniowy grafik godzin pracy lekarza, z rozróżnieniem na wizyty domowe i ambulatoryjne. Harmonogram określa możliwość zarejestrowania pacjentów na wizytę do danego lekarza.

Po jego zdefiniowaniu możliwe będzie zaplanowanie wizyty pacjenta wyłącznie w godzinach określonych w tym harmonogramie. W przypadku pierwszej konfiguracji, po dodaniu nowego pracownika harmonogram pracy jest niewypełniony.

Aby utworzyć nowy harmonogram pracy wykonaj procedurę opisaną poniżej:

Tworzenie nowego harmonogramu pracy lekarza polega na określeniu przedziałów godzinowych dla każdego z dni tygodnia.

  • Aby rozpocząć, kliknij przycisk "+". Na ekranie wyświetlone zostanie okno służące do definiowania przedziałów:

  • Zaznacz selektor kwadrat przy dniu tygodnia (np.: Poniedziałek, dla którego definiujesz zakres godzinowy).

  • Następnie, ustal przedział czasu pracy lekarza wypełniając pola Od godziny i Do godziny.

  • Ustal Rodzaj wizyt dla tego przedziału i komórkę.

  • Kliknij "Zatwierdź", aby zatwierdzić dany przedział – powrócisz do okna harmonogramu a w grafiku widoczny będzie zdefiniowany zakres, np:

Powtórz opisane działanie powyżej, aby ustalić pełny tygodniowy harmonogram pracy dla lekarza.

Jeśli wprowadzony przedział koliduje z innym przedziałem w tym samym dniu, system wyświetli komunikat o błędzie i powróci do okna wprowadzania przedziału czasowego.

Aby zmienić istniejący harmonogram postępuj według instrukcji poniżej:

Zmiana istniejącego harmonogramu pracy lekarza polega na modyfikacji pojedynczych przedziałów godzinowych dla każdego z dni tygodnia.

  • Aby zmienić dany przedział czasowy, zaznacz go w oknie harmonogramu, a następnie wciśnij ikonę trójkąta "Edytuj".

Wyświetli się okno definiowania wypełnione danymi edytowanego przedziału (dzień tygodnia/godziny/rodzaj wizyt):

  • Wprowadź nowy zakres godzinowy lub rodzaj wizyty i komórkę.

  • Kliknij "Zatwierdź" , aby zatwierdzić zmiany – powrócisz do okna harmonogramu

  • Alternatywnie, możesz usunąć istniejące przedziały za pomocą przycisku "-" i utworzyć nowe.

Jeśli wprowadzony przedział koliduje z innym przedziałem w tym samym dniu, system wyświetli komunikat o błędzie i powróci do okna wprowadzania przedziału czasowego.

Aby zmienić harmonogram pracy tylko na jeden tydzień możesz to zrobić za pomocą przycisku "Edytuj harmonogram" .

Wtedy masz możliwość wybrania całego dowolnego tygodnia:

Usuwanie pojedynczego przedziału:

  • W tym celu zaznacz niepożądany przedział w oknie harmonogramu, a następnie kliknij "-"

Wyświetli się okno dialogowe w którym potwierdź lub anuluj usunięcie przedziału.

Certyfikat ZUS Lekarz

W celu wgrania certyfikatu ZUS lekarza, należy zalogować się na panel Lekarza, przejść kolejno Funkcje specjalne lekarza> Ustawienia > Metody podpisu

W sekcji "Certyfikat ZUS" wskazać lokalny plik certyfikatu oraz uzupełnić pole "Hasło" i nacisnąć "Zapisz".

"Zapamiętaj hasło" - eliminuje konieczność, wprowadzania hasła przy każdej wysyłce edokumentu

Certyfikat ZUS Pielęgniarka

W celu wgrania certyfikatu ZUS Pielęgniarka, należy zalogować się na panel Pielęgniarki, rozwinąć po prawej stronie okno opcji:

I wybrać "Wydruki"

Następnie "Konfiguracja wydruków" > "Metody podpisu

przejść kolejno Funkcje specjalne lekarza> Ustawienia > Metody podpisu

W sekcji "Certyfikat ZUS" wskazać lokalny plik certyfikatu oraz uzupełnić pole "Hasło" i nacisnąć "Zapisz".

"Zapamiętaj hasło" - eliminuje konieczność, wprowadzania hasła przy każdej wysyłce edokumentu

👤
🛠️