🖥️Rejestratorka

Obsługa programu z poziomu rejestracji.

Opis Panelu rejestracji

Po zalogowaniu się użytkownika, wyświetlone okno prezentuje listę wszystkich zarejestrowanych do lekarzy oraz pielęgniarek pacjentów.

Rodzaj wyświetlonej listy Lekarz / Pielęgniarka można zmienić za pomocą przycisków "Zarejestrowani pacjenci - wizyty Lekarskie" lub "Zarejestrowani pacjenci - wizyty Pielęgniarskie".

Prezentowany przycisk, wyświetlany jest w zależności od aktywnego okna zarejestrowanych wizyt.

Aktywna rejestracja do Pielęgniarki - prezentuje przycisk "Zarejestrowani pacjenci - wizyty Lekarskie"

Aktywna rejestracja do lekarza - "Zarejestrowani pacjenci - wizyty Pielęgniarskie"

Filtry w panelu rejestracji

Dostępne są opcje filtrowania widoku, w zależności od widoku rejestracji do Lekarza lub Pielęgniarki

Rejestracja do Lekarza

Rejestracja do Pielęgniarki

Rejestracja nowego pacjenta

Rejestrator ma możliwość wprowadzenia nowego pacjenta do bazy danych. W tym celu należy wybrać przycisk Znajdź pacjenta" > Wprowadź pacjenta z głównego menu.

Następnie należy wypełnić prawidłowo wszystkie wymagane pola zgodnie z instrukcją wprowadzania nowych pacjentów dostępną w programie drEryk Gabinet.

Istnieje także możliwość wprowadzania dodatkowych informacji oraz edycji deklaracji.

Wprowadzanie deklaracji z poziomu Lekarza/Pielęgniarki/Rejestracja/Położna

Aby dodać pacjentowi deklarację, należy wyszukać pacjenta w bazie, lub dodać nowego pacjenta, kolejno na zakładce "deklaracje" wybrać "Wprowadź deklaracje"

Należy wskazać typ deklaracji, Lekarz/Położna/Pielęgniarka/Pielęgniarska Szkolna i uzupełnić dane zgodnie ze stanem faktycznym. oraz nacisnąć "zapisz"

Dostępne opcje wyboru rodzaju deklaracji, uzależnione są od posiadanego zakresu umowy POZ.

Aby wprowadzić deklaracje dla każdego dostępnego typu np. Lekarz oraz Położna, należy powtórzyć czynność osobno dla każdego typu deklaracji.

Rejestracja wizyty do Lekarza POZ/AOS

W celu zapisania pacjenta do lekarza, należy z zakładki znajdź pacjenta, wyszukać pacjenta, i kliknąć w niego prawym przyciskiem myszy.

W przypadku, braku użycia filtrów dotyczących wieświetlania harmonogramów lekarzy, wyświetleni zostany wszyscy dostępni lekarze, danego dnia z dostępnymi slotami do rejestracji.

Aby zawęzić wyszukiwanie, można użyć jednego z filtrów. Przykładowe użycie filtru "Lekarz: Rodzinny Piotr" spowoduj wyświetlenie grafiku dla lekarza Rodzinny Piotr na wskazany dzień.

Aby zarejestrować pacjenta, należy wskazać wolny slot, i dwukrotnie kliknąć, wyświetlone zostanie okno pozwalające na rejestrację pacjenta do lekarza POZ

Dodatkowo można wpisać komentarz dla lekarza opcjonalnie Rodzaj wizyty/Kategorię wizyty/ Tryb przyjęcia lub Finansowanie.

Aby zawęzić wyszukiwanie, można użyć jednego z filtrów. Przykładowe użycie filtru "Lekarz: Specjalistyczny Roman" spowoduj wyświetlenie grafiku dla lekarza Specjalistyczny Roman na wskazany dzień.

Aby zarejestrować pacjenta, należy wskazać wolny slot, i dwukrotnie kliknąć, wyświetlone zostanie okno pozwalające na rejestrację pacjenta do lekarza AOS

Rodzaj harmonogramu i okno rejestracji pacjenta jest uzależnione od rodzaju wybranego lekarza.

Rejestracja pacjenta z e-skierowaniem

Ważnym elementem podczas rejestracji pacjenta, do specjalisty jest wskazanie na posiadanie e-skierowania.

Jeśli rodzaj poradni wymaga posiadanie e-skierowania do rejestracji należy zaznaczyć checbox "Pacjent posiada e-skierowanie" zostanie wyświetlone okno. W polu "Kod/Klucz skierowania" należy wpisać czterocyfrowy kod e-skierowania i kliknąć "Wyszukaj". Skierowanie zostanie automatycznie pobrane z platformy P1 i użyć przycisku "Zapisz".

W celu kontynuowania rejestracji należy nacisnąć przycisk "Zatwierdź"

eDeklaracje

Aby pobrać eDeklaracje, należy z panelu Rejestracji wybrać "eDeklaracje"

Wybrać do jakiego rodzaju komórki chcemy wyszukać eDeklaracje, następnie kliknąć "Pobierz eDeklaracje", wyświetlony zostanie monit o pobieraniu eDeklaracji.

Aby zobaczyć szczegóły złożonej eDeklaracji zaznaczamy wiersz z interesującym nas dokumentem, następnie wybieramy przycisk Zobacz szczegóły.

Zaprezentowany zostanie podgląd eDeklaracji.

Przyjęcie eDeklaracji jest dostępne z widoku listy wszystkich złożonych eDeklaracji. W tym celu klikamy na eDeklarację, którą chcemy przyjąć następnie wybieramy przycisk Zaakceptuj.

W momencie przyjmowania eDeklaracji system sprawdza uprawnienia eWUŚ pacjenta, który złożył eDeklarację. Jeżeli pacjent nie posiada prawa do udzielenia świadczeń na ekranie zobaczymy komunikat informujący o braku możliwości przyjęcia eDeklaracji z uwagi na negatywną weryfikację eWUŚ pacjenta

Jeżeli pacjent, którego eDeklarację przyjmujemy nie znajduje się w systemie drEryk Gabinet, program automatycznie doda pacjenta oraz uzupełni jego dane osobowe informacjami z eDeklaracji.

Aby odrzucić złożony dokument należy wybrać przycisk Odrzuć.

W tym momencie program poprosi nas o podanie przyczyny odrzucenia, wymagane jest wprowadzenie minimum pięciu znaków w opisie powodu odrzucenia.

Po wprowadzeniu "Powodu odrzucenia", należy użyć przycisku "Zatwierdź", w celu odrzucenia eDeklaracji.

Powtórka leków stałych

Utworzenie eRecepty przez personel

Istnieje możliwość szybkiego przygotowania recept na leki przewlekłe pacjenta, bez potrzeby przeprowadzania wizyty/wchodzenia do wizyty.

Opcję „Powtórz leki stałe elektronicznie” można wybrać:

  • z panelu Rejestracji, pielęgniarki, położnej lub lekarza,

  • po wyszukaniu pacjenta — klikając prawym przyciskiem myszy lub korzystając z zakładki „Wyszukany pacjent”.

W nowo otwartym oknie, określamy personel odpowiedzialny za akceptację recepty oraz komórkę do której domyślnie zostanie utworzona wizyta oznaczona jako „Powtórka recept”. Wybieramy leki do powtórzenia z listy zdefiniowanych dla pacjenta jako przewlekłe i zatwierdzamy wybór za pomocą przycisku: „Dodaj lek na osobną receptę”:

Jeżeli wizyta i recepty mają zostać utworzone innego dnia niż dzień bieżący – zmieniamy datę wizyty. Istnieje także możliwość dodania indywidualnej wiadomości dla lekarza w dedykowanym polu „Notatki do wizyty”.

W celu zatwierdzenia całej operacji korzystamy z przycisku widocznego w prawnym dolnym rogu (4) - "Utwórz eReceptę".

W przypadku konieczności weryfikacji wystawionych i zarejestrowanych na P1 leków dla pacjenta, korzystamy z ikonki Rx:

Możliwe jest sprawdzenie, czy pacjent wykupił ostatnio przepisane leki, a także weryfikacja, czy nie zostały one wystawione w innym podmiocie:

Wizyta dotycząca powtórzenia leków zostanie automatycznie dodana do Listy zarejestrowanych pacjentów u wybranego lekarza. Zostanie również oznaczona jako „Powtórka Rp. – Poza kolejnością”:

Lekarz może przejść do widoku wizyty, która automatycznie zawiera:

  • opisy zgodne z przygotowanym szablonem dla powtórki leków,

  • główną przyczynę wizyty oznaczoną kodem Z76.0 – Wydanie powtórnej recepty.

W tym widoku lekarz może:

  1. zweryfikować wystawione recepty,

  2. podpisać i wysłać je do realizacji,

  3. zatwierdzić wizytę.

Zbiorcza wysyłka poza wizytą

Istnieje również możliwość wysłania przygotowanych recept bez konieczności otwierania wizyty. Aby skorzystać z tej opcji, należy w panelu lekarskim przejść do prawej strony ekranu i wybrać zakładkę „Niezamknięte wizyty”:

Po otwarciu nowego okna, na dole będzie dostępny przycisk "eDokumenty do wysyłki":

Po skorzystaniu z tej opcji, użytkownik zostanie przeniesiony do widoku, w którym dostępne będzie zestawienie wszystkich eDokumentów i eRecept przygotowanych w ramach niezakończonych wizyt:

Użytkownik ma możliwość podglądu pojedynczej recepty lub, klikając w dowolne puste miejsce wiersza (poza zaznaczonymi checkboxami), zaznaczenia wielu pozycji i zbiorczego podpisania oraz wysłania wszystkich recept do systemu P1. Po udanej wysyłce – można także zbiorczo zatwierdzić wszystkie wizyty.

Last updated