🖥️Rejestratorka
Obsługa programu z poziomu rejestracji.
Opis Panelu rejestracji
Po zalogowaniu się użytkownika, wyświetlone okno prezentuje listę wszystkich zarejestrowanych do lekarzy oraz pielęgniarek pacjentów.

Rodzaj wyświetlonej listy Lekarz / Pielęgniarka można zmienić za pomocą przycisków "Zarejestrowani pacjenci - wizyty Lekarskie" lub "Zarejestrowani pacjenci - wizyty Pielęgniarskie".
Prezentowany przycisk, wyświetlany jest w zależności od aktywnego okna zarejestrowanych wizyt.


Filtry w panelu rejestracji
Dostępne są opcje filtrowania widoku, w zależności od widoku rejestracji do Lekarza lub Pielęgniarki
Rejestracja do Lekarza


Rejestracja do Pielęgniarki

Rejestracja nowego pacjenta
Rejestrator ma możliwość wprowadzenia nowego pacjenta do bazy danych. W tym celu należy wybrać przycisk „Znajdź pacjenta" > ‘Wprowadź pacjenta’ z głównego menu.

Następnie należy wypełnić prawidłowo wszystkie wymagane pola zgodnie z instrukcją wprowadzania nowych pacjentów dostępną w programie drEryk Gabinet.

Istnieje także możliwość wprowadzania dodatkowych informacji oraz edycji deklaracji.
Wprowadzanie deklaracji z poziomu Lekarza/Pielęgniarki/Rejestracja/Położna
Aby dodać pacjentowi deklarację, należy wyszukać pacjenta w bazie, lub dodać nowego pacjenta, kolejno na zakładce "deklaracje" wybrać "Wprowadź deklaracje"

Należy wskazać typ deklaracji, Lekarz/Położna/Pielęgniarka/Pielęgniarska Szkolna i uzupełnić dane zgodnie ze stanem faktycznym. oraz nacisnąć "zapisz"

Rejestracja wizyty do Lekarza POZ/AOS
W celu zapisania pacjenta do lekarza, należy z zakładki znajdź pacjenta, wyszukać pacjenta, i kliknąć w niego prawym przyciskiem myszy.

W przypadku, braku użycia filtrów dotyczących wieświetlania harmonogramów lekarzy, wyświetleni zostany wszyscy dostępni lekarze, danego dnia z dostępnymi slotami do rejestracji.

Aby zawęzić wyszukiwanie, można użyć jednego z filtrów. Przykładowe użycie filtru "Lekarz: Rodzinny Piotr" spowoduj wyświetlenie grafiku dla lekarza Rodzinny Piotr na wskazany dzień.

Aby zarejestrować pacjenta, należy wskazać wolny slot, i dwukrotnie kliknąć, wyświetlone zostanie okno pozwalające na rejestrację pacjenta do lekarza POZ

Dodatkowo można wpisać komentarz dla lekarza opcjonalnie Rodzaj wizyty/Kategorię wizyty/ Tryb przyjęcia lub Finansowanie.
Aby zawęzić wyszukiwanie, można użyć jednego z filtrów. Przykładowe użycie filtru "Lekarz: Specjalistyczny Roman" spowoduj wyświetlenie grafiku dla lekarza Specjalistyczny Roman na wskazany dzień.

Aby zarejestrować pacjenta, należy wskazać wolny slot, i dwukrotnie kliknąć, wyświetlone zostanie okno pozwalające na rejestrację pacjenta do lekarza AOS

Rejestracja pacjenta z e-skierowaniem
Ważnym elementem podczas rejestracji pacjenta, do specjalisty jest wskazanie na posiadanie e-skierowania.

Jeśli rodzaj poradni wymaga posiadanie e-skierowania do rejestracji należy zaznaczyć checbox "Pacjent posiada e-skierowanie" zostanie wyświetlone okno. W polu "Kod/Klucz skierowania" należy wpisać czterocyfrowy kod e-skierowania i kliknąć "Wyszukaj". Skierowanie zostanie automatycznie pobrane z platformy P1 i użyć przycisku "Zapisz".
W celu kontynuowania rejestracji należy nacisnąć przycisk "Zatwierdź"
eDeklaracje
Aby pobrać eDeklaracje, należy z panelu Rejestracji wybrać "eDeklaracje"

Wybrać do jakiego rodzaju komórki chcemy wyszukać eDeklaracje, następnie kliknąć "Pobierz eDeklaracje", wyświetlony zostanie monit o pobieraniu eDeklaracji.


Aby zobaczyć szczegóły złożonej eDeklaracji zaznaczamy wiersz z interesującym nas dokumentem, następnie wybieramy przycisk Zobacz szczegóły.

Zaprezentowany zostanie podgląd eDeklaracji.

Przyjęcie eDeklaracji jest dostępne z widoku listy wszystkich złożonych eDeklaracji. W tym celu klikamy na eDeklarację, którą chcemy przyjąć następnie wybieramy przycisk Zaakceptuj.


Aby odrzucić złożony dokument należy wybrać przycisk Odrzuć.

W tym momencie program poprosi nas o podanie przyczyny odrzucenia, wymagane jest wprowadzenie minimum pięciu znaków w opisie powodu odrzucenia.

Po wprowadzeniu "Powodu odrzucenia", należy użyć przycisku "Zatwierdź", w celu odrzucenia eDeklaracji.
Powtórka leków stałych
Utworzenie eRecepty przez personel
Istnieje możliwość szybkiego przygotowania recept na leki przewlekłe pacjenta, bez potrzeby przeprowadzania wizyty/wchodzenia do wizyty.
Opcję „Powtórz leki stałe elektronicznie” można wybrać:
z panelu Rejestracji, pielęgniarki, położnej lub lekarza,
po wyszukaniu pacjenta — klikając prawym przyciskiem myszy lub korzystając z zakładki „Wyszukany pacjent”.



W nowo otwartym oknie, określamy personel odpowiedzialny za akceptację recepty oraz komórkę do której domyślnie zostanie utworzona wizyta oznaczona jako „Powtórka recept”. Wybieramy leki do powtórzenia z listy zdefiniowanych dla pacjenta jako przewlekłe i zatwierdzamy wybór za pomocą przycisku: „Dodaj lek na osobną receptę”:

Jeżeli wizyta i recepty mają zostać utworzone innego dnia niż dzień bieżący – zmieniamy datę wizyty. Istnieje także możliwość dodania indywidualnej wiadomości dla lekarza w dedykowanym polu „Notatki do wizyty”.
W celu zatwierdzenia całej operacji korzystamy z przycisku widocznego w prawnym dolnym rogu (4) - "Utwórz eReceptę".
W przypadku konieczności weryfikacji wystawionych i zarejestrowanych na P1 leków dla pacjenta, korzystamy z ikonki Rx:

Możliwe jest sprawdzenie, czy pacjent wykupił ostatnio przepisane leki, a także weryfikacja, czy nie zostały one wystawione w innym podmiocie:

Wizyta dotycząca powtórzenia leków zostanie automatycznie dodana do Listy zarejestrowanych pacjentów u wybranego lekarza. Zostanie również oznaczona jako „Powtórka Rp. – Poza kolejnością”:

Lekarz może przejść do widoku wizyty, która automatycznie zawiera:
opisy zgodne z przygotowanym szablonem dla powtórki leków,
główną przyczynę wizyty oznaczoną kodem Z76.0 – Wydanie powtórnej recepty.
W tym widoku lekarz może:
zweryfikować wystawione recepty,
podpisać i wysłać je do realizacji,
zatwierdzić wizytę.
Zbiorcza wysyłka poza wizytą
Istnieje również możliwość wysłania przygotowanych recept bez konieczności otwierania wizyty. Aby skorzystać z tej opcji, należy w panelu lekarskim przejść do prawej strony ekranu i wybrać zakładkę „Niezamknięte wizyty”:

Po otwarciu nowego okna, na dole będzie dostępny przycisk "eDokumenty do wysyłki":

Po skorzystaniu z tej opcji, użytkownik zostanie przeniesiony do widoku, w którym dostępne będzie zestawienie wszystkich eDokumentów i eRecept przygotowanych w ramach niezakończonych wizyt:

Użytkownik ma możliwość podglądu pojedynczej recepty lub, klikając w dowolne puste miejsce wiersza (poza zaznaczonymi checkboxami), zaznaczenia wielu pozycji i zbiorczego podpisania oraz wysłania wszystkich recept do systemu P1. Po udanej wysyłce – można także zbiorczo zatwierdzić wszystkie wizyty.
Last updated