drEryk Gabinet - Centrum pomocy
  • 💼Witaj w Centrum pomocy drEryk Gabinet
  • Administrator
    • Instalacje deinstalacja przywracanie bazy rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa
      • 🛠️Wymagania serwera aplikacji drEryk, rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa.
      • 🛠️Wymagania dla klienta "końcówki"
      • 🛠️Instalacja serwera
      • 🛠️Instalacja klienta
      • 🛠️Odtwarzanie bazy danych
      • 🛠️Naprawa instalacji
      • 🛠️Aktualizacja aplikacji na serwerze
      • 🛠️Migracja zewnętrzna danych do drEryk Gabinet
    • Administracja systemu i bezpieczeństwo
      • 🛠️Tworzenie ręcznie kopii zapasowej bazy danych
    • 🆘Zdalna pomoc
  • Pierwsze kroki
    • Aktywacja, logowanie, odzyskiwania hasła
      • 🛠️Pierwsze logowanie do programu
      • 👷‍♂️Logowanie MFA
      • 🛠️Aktywacja kluczem licencji
  • Role
    • 👤Administrator
      • 📬Konfiguracja komunikacja z NFZ
      • 🛠️Zarządzanie użytkownikami
      • 🛠️Dane świadczeniodawcy
      • 🛠️Archiwum dokumentacji zewnętrznej
      • 🛠️Moduł usług prywatnych
      • 🛠️Umowy
      • 🛠️Sprawozdania GUS
      • 🛠️Statystyki
    • 🦷Lekarz Stomatolog
    • 🤸‍♂️Panel fizjoterapeuty
    • 👨‍⚕️Lekarz
      • 👩‍⚕️Lekarz Panel i funkcje
        • Panel lekarza
        • 🏠eZLA
        • 👷‍♂️Wszystko o Pacjencie
        • 🧾Wystawienie eRecepty, czas trwania kuracji
        • 👩‍🔬Skierowania na badania analityczne
        • 🫀ZLK-1 elektrycznie zgłoszenie do sanepidu
        • 🏠Skierowania do Sanatorium elektroniczne / leczenie uzdrowiskowe
        • 🧾Skierowanie na badania diagnostyczne
        • 🧾eSkierowanie do specjalisty
        • 🧾eZWM elektroniczne Zlecenie na Wyroby Medyczne
        • 🧾eSkierowanie do Szpitala
    • 🖥️Rejestratorka
    • 🏫Pielęgniarka szkolna w drEryk Gabinet
    • Pielęgniarka długoterminowa w drEryk Gabinet
    • 💊Panel Pielęgniarki
  • Moduły dodatkowe
    • 📊Rozliczenia z NFZ
      • 📑Zbiorcze wycofywanie niezaliczonych deklaracji
      • 🏥Tworzenie i wysyłanie raportu deklaracji Portal Świadczeniodawcy / SZOI
      • 🧾Generowanie faktur ręcznie np. na podstawie raportów SWCEZ, Koordynacja opieki ryczałt miesięczny
      • 🧾Szablony rachunków deklaracje POZ, faktury, SZOI, Portal Świadczeniodawcy
      • 🧾Raporty świadczeń, tworzenie, wysyłanie do NFZ Portal Świadczeniodawcy, SZOI
      • 📗Raport Zbiorczy POZ oraz badań diagnostycznych SZOI Portal Świadczeniodawcy
      • 📙Raport Kolejek Oczekujących
      • 🧾Faktury zakupowe immunoglobulina
      • 📘Edycja wizyt – przed przesłaniem do NFZ
      • 📑Korekta wizyt przesłanych do NFZ
      • 📑Koincydencja w świadczeniach
      • 💲Aktualizacja cen w świadczeniach
      • 🧾Rachunek Szczepienia HPV / 40+ 2025 Portal Świadczeniodawcy
      • 📑Rachunek Szczepienia HPV / 40+ 2025 SZOI
      • 🆘Generowanie korekt do NFZ na podstawie szablonu
    • 🛠️Import dokumentacji zewnętrznej
    • 🛠️Archiwum dokumentacji zewnętrznej
    • 👷‍♀️Dodatkowy Administrator
    • 🖨️Kreator wydruków
    • Wydruki
    • 📳Powiadomienia sms
      • 📳Kampania SMS
      • 📳Odwołanie wizyty przez sms
    • 💉Karta e szczepień
      • Zmiany w rozliczaniu szczepień HPV
    • 🧔Profilaktyka 40+
    • Wymiana danych z laboratorium
    • 👩‍⚕️Konfiguracja modułu Rozszerzonej opieki koordynowanej
    • ❤️Profilaktyka CHUK
    • 🪪EWUŚ i odblokowanie konta
      • Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu Portal Świadczeniodawcy NFZ
      • Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu SZOI NFZ
    • 💊Pharmindex i Interakcje lekowe
  • 📲Integracja z urządzeniami zewnętrznymi
  • ✒️Konfiguracja pieczęci drEryk Gabinet
Powered by GitBook
On this page
  • Edycja danych medycznych
  • Leki
  • Wyniki badań analitycznych
  • Dodatkowe informacje
  • Notatki
  • „Wyszukiwanie karty pacjenta”.
  • Historia wizyt
  • Historia zleceń
  1. Role
  2. Lekarz
  3. Lekarz Panel i funkcje

Wszystko o Pacjencie

Last updated 3 months ago

Aby edytować dane pacjenta, należy odszukać jego kartę w systemie.

Po zaznaczeniu pacjenta na liście wyszukanych należy wybrać z menu „Wszystko o pacjencie”:

Po wykonaniu powyższej czynności wyświetli się ekran edycji karty pacjenta.

Ekran posiada następujące zakładki:

Dzięki tej funkcjonalności lekarz ma możliwość: edycji danych medycznych, wyników badań, danych osobowych, deklaracji, dodatkowych informacji, wpisanie notatek, sprawdzenie kart opieki nad pacjentem, przeglądanie historii wizyt i zleceń.

W celu edycji danych osobowych należy wejść w zakładkę „Dane osobowe”.

Istnieje możliwość edycji następujących sekcji:

  • Dane podstawowe.

  • Cudzoziemiec.

  • Adres zamieszkania.

  • Uprawnienie do świadczeń.

  • Ubezpieczenie.

  • Oświadczenia.

  • Status danych osobowych.

  • Źródło danych osobowych.

Należy pamiętać by uzupełnić wszystkie obowiązkowe pola.

Sekcja Dane podstawowe - Typ identyfikatora* , a następnie uzupełnij pole identyfikator pacjenta*, kolejno numer kartoteki.

Imię*; Drugie imię; Nazwisko*; Nazwisko panieńskie (kobiety); Data urodzenia*;Płeć*.

W przypadku dzieci należy wybrać Opiekuna.

Po wciśnięciu "+" pojawi się następujący ekran pozwalający na wyszukanie opiekuna wśród pacjentów placówki:

Aby znaleźć opiekuna należy w pole nazwisko wpisać przynajmniej dwie pierwsze litery.

Jeżeli opiekun nie jest wprowadzony do naszej bazy należy kliknąć "dodaj pacjenta" co wywoła nam następujący widok:

Po zatwierdzeniu danych opiekuna należy wskazać na ekranie wyszukiwania na pożądaną osobę i kliknąć Wybierz.

W sytuacji, gdy chcemy usunąć opiekuna wybieramy "-".

Sekcja cudzoziemiec - Ustawia się automatycznie w przypadku ustawienia odpowiedniego Typu identyfikatora. W przypadku cudzoziemca wybierz kraj z listy po kliknięciu na strzałkę .

Sekcja adres zamieszkania - W tej sekcji istnieje możliwość wprowadzenia adresu zamieszkania oraz skopiowania go jako adresu zameldowania poprzez wybór "Kopiuj do adresu zameldowania"

W przypadku braku adresu mona wybrać opcję "Nieznany". Sekcja Uprawnienie do świadczeń

Należy wprowadzić informacje dotyczące:

  • Kodu tytułu ubezpieczenia.

  • Kodu dokumentu.

  • Numer.

  • Stan Ubezpieczenia eWUŚ poprzez kliknięcie na przycisk "trójkąta". Sekcja Ubezpieczenie

W tej części należy wybrać Oddział NFZ, Uprawnienie, Nazwa dokumentu uprawnień dodatkowych, Numer dokumentu uprawnień dodatkowych poprzez kliknięcie "trójkąta" w każdej z pozycji i wybór pasującego okna.

Dodatkowo należy wprowadzić: datę wystawienia dokumentu oraz datę ważności poprzez ręczne wpisanie lub wybranie ikonki .

Pola oznaczone symbolem „*” są obowiązkowe.

Po uzupełnieniu danych należy kliknąć .

System zweryfikuje kompletność wprowadzonych danych oraz poprawność numeru PESEL. Sprawdzane jest również, czy pacjent o podobnych danych istnieje już w bazie. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości pojawi się okienko informujące, które dane wymagają poprawy przed zapisem.

Po naniesieniu ewentualnych poprawek kliknij ponownie .

W Prawym dolnym rogu znajdują się dodatkowe funkcjonalności takie jak „Historia zmian” wskazująca na to kto, kiedy wprowadzał zmiany w karcie pacjenta.

„Dokumenty”- umożliwia załączenie dokumentów.

„Upoważnienia i oświadczenia”- zawierające informacje o:

Edycja danych medycznych

Po zaznaczeniu pacjenta na liście wyszukanych należy wybrać z menu a następnie pojawi nam się okno:

Ekran Dane medyczne podzielony jest na zakładki, które można otwierać przyciskiem oraz zamykać (można również kliknąć lewym przyciskiem myszy na pasku zakładki w celu jej otwarcia/zamknięcia).

Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na pasku zakładki spowoduje wyświetlenie jej na całym ekranie.

Poza przeglądaniem istniejących informacji, do większości zakładek (poza rozpoznaniem i lekami), można także wprowadzać nowe dane.

Jeśli jakaś zakładka zawiera już dane, ikonka po lewej stronie jej nazwy będzie wytłuszczona i ikonka po lewej stronie napisu będzie kolorowa - np.

Zakładka „Rozpoznania” zawiera historię rozpoznań jednostek chorobowych u pacjenta.

Jeżeli pacjent choruje na chorobę przewlekłą to w rozpoznaniu pojawi się ikona

, pozostałe jednostki chorobowe są oznaczane i są uporządkowane według daty od najmłodszych do najstarszych.

Podczas wizyty lekarz ma możliwość skorzystania z menu kontekstowego (prawy przycisk myszy) klikając na rozpoznanym schorzeniu.

W zależności od kwalifikacji choroby występują następujące opcje:

  • Oznacz jako powód wizyty.

  • Oznacz jako nieaktualne.

Dwukrotne kliknięcie lewym przyciskiem na wybranym rozpoznaniu wywołuje okno umożliwiające wprowadzenie dodatkowego komentarza. Rozpoznania z dodanym komentarzem poprzedzone są znakiem *.

Komentarz możesz podglądać i edytować ponownie dwukrotnie klikając na wybranym rozpoznaniu.

Leki

Zakładka leki zawiera listę przepisanych leków pacjentowi.

Na liście w pierwszej kolejności umieszczone są leki stałe pacjenta, a następnie pozostałe uporządkowane chronologicznie względem daty wypisania recepty.

Klikając lewym przyciskiem myszy dwukrotnie na dany lek, można zmienić jego dawkowanie. Wtedy pojawi się okno:

Wyniki badań analitycznych

Po zaznaczeniu pacjenta na liście wyszukanych należy wybrać z menu

a następnie co spowoduje otwarcie następującego

widoku.

Dodatkowe informacje

Aby edytować dane dodatkowe pacjenta, należy odszukać jego kartę w systemie. Po zaznaczeniu pacjenta na liście wyszukanych należy wybrać z menu zakładkę

„Wszystko o pacjencie” i kolejno wybrać zakładkę „Dodatkowe informacje”.

Wówczas możemy wprowadzić informacje na temat:

  • Zawód i wykształcenie.

  • Dokumenty.

  • Inne.

Pokrewieństwo.

Aby dodać członka rodziny należy wcisnąć i wyświetli nam się następujący widok:

Po wprowadzeniu stopnia pokrewieństwa należy wybrać .

Po wybraniu i zatwierdzeniu stopnia pokrewieństwa pojawi się ekran wyszukiwania pacjenta. Aby znaleźć członka rodziny należy w pole Nazwisko wpisać przynajmniej 2 pierwsze litery.

Jeżeli członek rodziny nie jest pacjentem danej placówki to można go wprowadzić wciskając przycisk co spowoduje pojawienie się okna:

W przypadku gdy chcemy usunąć już istniejącego Członka rodziny należy wcisnąć

  • Instytucje.

  • Pakiety.

Notatki

Aby edytować notatki pacjenta, należy odszukać jego kartę w systemie – patrz

„Wyszukiwanie karty pacjenta”.

Po zaznaczeniu pacjenta na liście wyszukanych należy wybrać z menu

a następnie co spowoduje wyświetlenie okna:

Funkcjonalność ta pozwala nam na zapisanie spostrzeżeń i sporządzenie komentarzy na temat badanego pacjenta.

Po wciśnięciu przycisku pojawi się okno Notatek, w którym można wpisać notatkę oraz dodać załącznik dokumentacji zewnętrznej (opcja dostępna dla użytkowników korzystających z modułu dokumentacji zewnętrznej) poprzez naciśnięcie i wybranie miejsca, w którym ten plik się znajduje.

Po wpisaniu komentarza można to Zatwierdzić lub Anulować.

Wpisane informacje są zachowywane w systemie więc jest do niech dostęp podczas kolejnego spotkania z chorym jak również podczas przeglądania karty pacjenta. Notatki można dodawać, edytować oraz usuwać za pomocą

odpowiednich przycisków .

Wszyscy użytkownicy mogą tworzyć notatki, każdy użytkownik może edytować tylko swoje notatki.

Pielęgniarki nie widzą notatek lekarzy, natomiast lekarze widzą notatki pielęgniarek.

Historia wizyt

Po zaznaczeniu pacjenta na liście wyszukanych należy wybrać z menu

a następnie dzięki czemu uzyskamy następujący widok:

W zakładce „Historia wizyt” znajduje się ułożona w porządku chronologicznym lista wszystkich przeprowadzonych wizyt pacjenta. Na liście znajduje się komplet informacji związanych z wizytą – jej data, nazwisko lekarza wykonującego badanie, treść obserwacji oraz zaleceń, przepisane leki, wydane zwolnienia lekarskie, wystawione skierowania itd.

  • Na różowym tle znajdują się odrzucone wizyty.

  • Na żółtym – wizyty niepotwierdzone.

  • Na niebieskim – ostatnia zatwierdzona wizyta, którą można odrzucić.

Po naciśnięciu przycisku jest możliwość dodawania załączników dokumentacji zewnętrznej (tylko dla użytkowników posiadających moduł dokumentacji zewnętrznej)

Historia zleceń

Po zaznaczeniu pacjenta na liście wyszukanych należy wybrać z menu

a następnie dzięki czemu uzyskamy następujący

widok:

Po naciśnięciu przycisku jest możliwość dodawania zleceń. Powtarzanie leków stałych

Z menu wybierz opcję „ Wyszukany pacjent”, kolejno „Powtórz leki stałe”

W lewej części okna, w panelu Leki stałe pacjenta znajduje się lista leków stałych pacjenta.

Po zaznaczeniu lek(ów), który chcesz powtórzyć kliknij lub .

Przesuń do góry/na dół wybrany lek (kolejność umieszczenia leku na recepcie).

Zmiana poziomu refundacji. Modyfikacja ilości opakowań.

Przesuń część opakowań leku na następną receptę. Ustal dawkowanie.

Usuń z listy.

Duplikuj receptę ze zmianą daty realizacji. Duplikuj lek ze zmianą daty realizacji.

Zmień datę realizacji.

Drukuj zaznaczoną receptę.

Aby wydrukować recepty dla powtarzanych leków kliknij .

👨‍⚕️
👩‍⚕️
👷‍♂️