🪪EWUŚ i odblokowanie konta
Last updated
Last updated
W celu włączenia zbiorczego odpytywania EWUŚ należy zalogować się do Panelu KM/Administratora
Włączenia funkcjonalności dokonuje się w System/Ustawienia/NFZ/ eWUŚ.
Funkcjonalność służy do odpytywania eWUŚ codziennie (o zadanej godzinie) grupy pacjentów:
utworzonej ręcznie przez użytkownika (KM/Administratora lub Pracownika Rejestracji),
z otwartymi cyklami leczenia,
z przynajmniej jedną aktywną deklaracją.
Aby korzystać z automatycznego odpytywania pacjentów z otwartymi cyklami leczenia albo z deklaracjami należy najpierw włączyć codzienną automatyczną weryfikację listy pacjentów i wskazać godzinę odpytania.
Po włączeniu zbiorczego odpytywania pojawi się nowy przycisk „Zbiorcze odpytanie EWUŚ”:
W panelu KM/Administratora – po rozwinięciu menu „Pacjenci”.
W panelu Rejestratora – po rozwinięciu menu „Ustawienia”.
W kolumnie „eWUŚ” znajduje się status pacjenta według ostatniego zbiorczego odpytania.
Status ten może różnić się od statusu odczytywanego z danych medycznych pacjenta w sytuacji gdy od momentu ostatniego zbiorczego odpytania pacjent został sprawdzony eWUSiem indywidualnie np. z racji wizyty.
Nie ma tutaj możliwości odpytania pojedynczego pacjenta.
Lista składa się z trzech części:
Nie ma możliwości ręcznego usunięcia pacjenta, który znajduje się na zielonej liście, gdyż został on tutaj automatycznie dodany w wyniku konfiguracji Kierownika Medycznego.
Nie ma możliwości ręcznego usunięcia pacjenta, który znajduje się na żółtej liście, gdyż został on tutaj automatycznie dodany w wyniku konfiguracji Kierownika Medycznego.
Pacjent na liście zbiorczego odpytania może znajdować się tylko jeden raz. Pacjent jest umieszczany na tej części listy, do której trafił ostatnio.
Przykład:
Pacjent znajduje się na liście zielonej (odpytanie pacjentów z deklaracjami). Zostaje dla pacjenta otwarty cykl leczenia. Pacjent trafia na listę żółtą. Po zamknięciu cyklu leczenia, pacjent ponownie znajdzie się na liście zielonej, ponieważ w dalszym ciągu ma aktywną deklarację.
Pacjent znajduje się na liście żółtej (odpytanie pacjentów z otwartymi cyklami leczenia). Zostaje dodany ręcznie do listy białej. Po usunięciu z listy pacjent ponownie znajdzie się na liście żółtej, o ile nadal będzie miał otwarty cykl leczenia.
Kierownik Medyczny ma dodatkowo możliwość odpytania wszystkich pacjentów podlegających zbiorczemu odpytaniu (bez względu na przyczynę) w dowolnej chwili. Służy do tego przycisk „Odpytaj teraz”.
Trzeba pamiętać, że duża liczba pacjentów wydłuża czas odpytywania, a jakakolwiek praca w panelu Kierownika Medycznego jest w tym czasie niemożliwa.
Należy zaczekać na zakończenie procesu zbiorczego odpytania i nie należy go przerywać.
Wyniki zbiorczego odpytania eWUŚ są zapisywane w logach i trafiają do odpowiednich raportów tak jak dotychczasowe odpytania indywidualne.
Aby dodać pacjenta należy kliknąć , a następnie wskazać pacjenta lub wielu pacjentów z bazy danych. Aby usunąć pacjenta należy wskazać pacjenta na liście (białej), a następnie kliknąć .