Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu SZOI NFZ
Jeżeli konto dostępowe do Ewuś, zostało zablokowane, i wyświetlany jest komunikat o czasowym zablokowaniu do usługi, istnieje możliwość natychmiastowego odblokowania dostępu do konta.
Jeżeli konto wykorzystywane do Ewuś, posiada również uprawnienia do Dilo,AP-Kolce, EZWM i zostanie zablokowane, użytkownik korzystający z pozostałych systemów również straci dostęp do nich.
Odblokowanie dostępu z poziomu SZOI, i zmiana hasła wpłynie również na inne systemu do których wskazany użytkownik ma dostęp.
W tym celu należy zalogować się na SZOI, kontem posiadającym uprawnienia administratora po stronie NFZ.

Po poprawnym logowaniu należy użyć kodu autoryzacyjnego do logowania, i nacisnąć "zatwierdź"

Po poprawnym zalogowaniu należy przejść do sekcji Administrator> Zarządzanie operatorami

Wyszukać z listy lub użyć filtrów w celu wyszukania zablokowanego użytkownika i nacisnąć przycisk "Edytuj"

Należy wprowadzić nowe hasło i nacisnąć przycisk "Zatwierdź"

WAŻNE. Zmienione hasło, jest hasłem logowania jednorazowym.
Według nowych wytycznych NFZ, długość hasła minimum 14 znaków (było 8);
interwał czasowy wymuszenia zmiany hasła 90 dni (było 30);
w haśle musi występować co najmniej jedna litera „duża” (ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ), co najmniej jedna litera „mała” (abcdefghijklmnopqrstuvwxyz) i co najmniej jedna cyfra. Hasło może zawierać znaki specjalne ze zbioru: !@-_#$&* (ta zasada obowiązywała również dotychczas)
W celu zalogowanie się, na użytkownika któremu dokonano zmian z poziomu Portalu Świadczeniodawcy, należy użyć hasła które zostało wskazane przy zmianie.

Po zalogowaniu, użytkownik zostanie poproszony o zmianę hasła:
Należy wpisać stare hasło, oraz dwukrotnie wpisać nowe hasło,
i nacisnąć przycisk zapisz.
Ostatnie zaktualizowane hasło, jest hasłem obowiązującym na okres 30 dni, należy użyć tego hasła w celu weryfikacji statusu Ewuś w aplikacji DrEryk.

Skorzystać z opcji Test połączenia, oraz Zatwierdź.
Last updated