drEryk Gabinet - Centrum pomocy
  • 💼Witaj w Centrum pomocy drEryk Gabinet
  • Administrator
    • Instalacje deinstalacja przywracanie bazy rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa
      • 🛠️Wymagania serwera aplikacji drEryk, rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa.
      • 🛠️Wymagania dla klienta "końcówki"
      • 🛠️Instalacja serwera
      • 🛠️Instalacja klienta
      • 🛠️Odtwarzanie bazy danych
      • 🛠️Naprawa instalacji
      • 🛠️Aktualizacja aplikacji na serwerze
      • 🛠️Migracja zewnętrzna danych do drEryk Gabinet
    • Administracja systemu i bezpieczeństwo
      • 🛠️Tworzenie ręcznie kopii zapasowej bazy danych
    • 🆘Zdalna pomoc
  • Pierwsze kroki
    • Aktywacja, logowanie, odzyskiwania hasła
      • 🛠️Pierwsze logowanie do programu
      • 👷‍♂️Logowanie MFA
      • 🛠️Aktywacja kluczem licencji
  • Role
    • 👤Administrator
      • 📬Konfiguracja komunikacja z NFZ
      • 🛠️Zarządzanie użytkownikami
      • 🛠️Dane świadczeniodawcy
      • 🛠️Archiwum dokumentacji zewnętrznej
      • 🛠️Moduł usług prywatnych
      • 🛠️Umowy
      • 🛠️Sprawozdania GUS
      • 🛠️Statystyki
    • 🦷Lekarz Stomatolog
    • 🤸‍♂️Panel fizjoterapeuty
    • 👨‍⚕️Lekarz
      • 👩‍⚕️Lekarz Panel i funkcje
        • Panel lekarza
        • 🏠eZLA
        • 👷‍♂️Wszystko o Pacjencie
        • 🧾Wystawienie eRecepty, czas trwania kuracji
        • 👩‍🔬Skierowania na badania analityczne
        • 🫀ZLK-1 elektrycznie zgłoszenie do sanepidu
        • 🏠Skierowania do Sanatorium elektroniczne / leczenie uzdrowiskowe
        • 🧾Skierowanie na badania diagnostyczne
        • 🧾eSkierowanie do specjalisty
        • 🧾eZWM elektroniczne Zlecenie na Wyroby Medyczne
        • 🧾eSkierowanie do Szpitala
    • 🖥️Rejestratorka
    • 🏫Pielęgniarka szkolna w drEryk Gabinet
    • Pielęgniarka długoterminowa w drEryk Gabinet
    • 💊Panel Pielęgniarki
  • Moduły dodatkowe
    • 📊Rozliczenia z NFZ
      • 📑Zbiorcze wycofywanie niezaliczonych deklaracji
      • 🏥Tworzenie i wysyłanie raportu deklaracji Portal Świadczeniodawcy / SZOI
      • 🧾Generowanie faktur ręcznie np. na podstawie raportów SWCEZ, Koordynacja opieki ryczałt miesięczny
      • 🧾Szablony rachunków deklaracje POZ, faktury, SZOI, Portal Świadczeniodawcy
      • 🧾Raporty świadczeń, tworzenie, wysyłanie do NFZ Portal Świadczeniodawcy, SZOI
      • 📗Raport Zbiorczy POZ oraz badań diagnostycznych SZOI Portal Świadczeniodawcy
      • 📙Raport Kolejek Oczekujących
      • 🧾Faktury zakupowe immunoglobulina
      • 📘Edycja wizyt – przed przesłaniem do NFZ
      • 📑Korekta wizyt przesłanych do NFZ
      • 📑Koincydencja w świadczeniach
      • 💲Aktualizacja cen w świadczeniach
      • 🧾Rachunek Szczepienia HPV / 40+ 2025 Portal Świadczeniodawcy
      • 📑Rachunek Szczepienia HPV / 40+ 2025 SZOI
      • 🆘Generowanie korekt do NFZ na podstawie szablonu
    • 🛠️Import dokumentacji zewnętrznej
    • 🛠️Archiwum dokumentacji zewnętrznej
    • 👷‍♀️Dodatkowy Administrator
    • 🖨️Kreator wydruków
    • Wydruki
    • 📳Powiadomienia sms
      • 📳Kampania SMS
      • 📳Odwołanie wizyty przez sms
    • 💉Karta e szczepień
      • Zmiany w rozliczaniu szczepień HPV
    • 🧔Profilaktyka 40+
    • Wymiana danych z laboratorium
    • 👩‍⚕️Konfiguracja modułu Rozszerzonej opieki koordynowanej
    • ❤️Profilaktyka CHUK
    • 🪪EWUŚ i odblokowanie konta
      • Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu Portal Świadczeniodawcy NFZ
      • Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu SZOI NFZ
    • 💊Pharmindex i Interakcje lekowe
  • 📲Integracja z urządzeniami zewnętrznymi
  • ✒️Konfiguracja pieczęci drEryk Gabinet
Powered by GitBook
On this page
  • Rozpoczęcie wizyty
  • Oznaczanie czynności na diagramie
  • Konfiguracja kolorów oznaczeń
  • Panel Inne
  • Panel Wypełnienia
  • Panel Uzupełnienia
  • Rozpoznanie – procedury/produkty
  • e-Recepta
  • Zwolnienie lekarskie L4
  • Druki
  • Zalecenia
  • Rejestracja następnej wizyty z poziomu panelu Lekarza
  • Dodatkowe przyciski
  • Badania obrazowe
  • Jama ustna
  • Zaburzenia ortodontyczne
  • Uprawnienia dodatkowe pacjenta
  1. Role

Lekarz Stomatolog

Last updated 3 months ago

Rozpoczęcie wizyty

Rozpoczęcie wizyty z poziomu zarejestrowanych pacjentów, należy zacząć poprzez wybranie z listy pacjenta i wybranie "rozpocznij wizytę".

Użytkownik zostanie przeniesiony do panelu wizyty z widocznym diagramem zębowym

Po prawej stronie okna, należy wskazać rodzaj uzębienia który będzie prezentowany na diagramie zębowym.

Oznaczanie czynności na diagramie

Wykonanie czynności na zębie, języku czy korzeniach widocznych na diagramie jest możliwe poprzez zaznaczenie odpowiedniego obszaru (aby wybrać więcej niż jeden rodzaj, należy przytrzymać klawisz „Ctrl” ).

W przypadku błędnego oznaczenia obszaru, należy skorzystać z przycisku "Przywróć" - wielokrotne wykorzystanie przycisku "Przywróć" wywoła efekt wycofywania zmian na prezentowanym obszarze.

Użycie przysieku przywróć spowoduje przywrócenie poprzedniego stanu dla zaznaczonego błędnie obszaru.

Aby zbiorczo oznaczyć wiele obszarów/zębów należy przytrzymać klawisz crtl, następnie oznaczyć odpowiednie obszarów/zęby i wskazać z jedną przyczyna widocznych po lewej stronie okna, w sekcji "oznaczenie zęba"

Prezentacja możliwości oznaczenia zębów/obszarów dostępna jest w momencie wybrania odpowiedniego obszaru zęba.

Oznaczenie odpowiedniego obszaru zęba daje możliwość odpowiedniego oznaczenia zęba. np:

Oznaczenie obszaru "korzeń zębowy" prezentuje dostępne dla tego obszaru możliwości:

oznaczenie korzenia - daje dodatkową możliwość oznaczenia "leczenia kanałowego"

W przypadku oznaczenia innego obszaru, niż korzeń również zaprezentowane są zostaną opcje oznaczeń zębów dla wskazanego obszaru:

Konfiguracja kolorów oznaczeń

Użycie przycisku "konfiguruj" daje możliwość definiowania kolorów dla wskazanego oznaczenia

Szczegóły dotyczące definiowania kolorów dla oznaczeń

  • Aby zmienić kolor poszczególnych oznaczeń, należy wybrać preferowany kolor z dostępnej palety i przypisać go do odpowiedniej kategorii.

  • Personalizacja kolorów może pomóc w szybkim identyfikowaniu stanu zębów podczas przeglądu.

  • Możliwe jest zapisanie konfiguracji w celu jej przyszłego zastosowania lub edycji.

Przykład użycia:

  • Za pomocą konfiguracji kolorów, użytkownik może wyróżniać różne stany zdrowia korzeni i koron, co wspomaga lepsze prowadzenie dokumentacji dentystycznej.

  • Przykład: Korzenie oznaczone jako „wyleczone” mogą mieć kolor zielony, a te „do leczenia” - czerwony.

Zasady oznaczeń

  • Kiedy oznaczono korzeń jako „do leczenia” lub „wyleczony”, cały ząb jest odpowiednio kolorowany.

  • W innych przypadkach, korzeń i części korony są oznaczane osobno, co pozwala na bardziej szczegółowe oznaczanie stanów poszczególnych części zęba.

Dodatkowo istnieje możliwość wyświetlenia dodatkowych informacji dotyczących realizatora oraz daty wykonania procedur na zębie lub jego obszarze, w tym celu należy zaznaczyć odpowiedni ząb lub obszar zęba aby wyświetlona została informacja o zmianach na zębie lub obszarze zęba.

Panel Inne

„Przywróć” - powoduje wycofanie zmian wskazanych na diagramie.

  • „Komentarz” – Służy do dodania komentarzy opisujących konkretne stany lub uwagi dotyczące zęba lub jego obszaru. Komentarz wraz z numerem zęba prezentowany jest w oknie szczegóły, wraz z datą wpisu, godziną, numerem zęba oraz treścią komentarza.

  • „Dodaj RTG” – Umożliwia dodanie zdjęcia rentgenowskiego w celu lepszej wizualizacji i diagnostyki, w celu zeskanowania zdjęcia należy użyć przycisku "skanuj" lub wybrania wcześniej zapisanego lokalnie pliku z dysku za pomocą przycisku "..."

  • „Usuń zaznaczenie” – Pomaga w usunięciu nieprawidłowo wprowadzonych danych lub poprawek. - powoduje wycofanie zaznaczenia we wskazanym obszarze

Panel Wypełnienia

„Amalgamaty” – możliwość zaznaczenia części zęba.

„Kompozyty” – możliwość zaznaczenia części zęba.

„Złote” – możliwość zaznaczenia części zęba.

„Inlay / Onlay” – możliwość zaznaczenia części zęba.

„Glass - jonomerowe” – możliwość zaznaczenia części zęba.

Panel Uzupełnienia

„Most” – Aby wybrać przycisk „Most” musimy zaznaczyć przynajmniej dwa zęby. Na diagramie most oznaczamy graficznie w postaci klamry:

Lub (jeśli wybrano zęby nie obok siebie): przerywaną linią pod niezaznaczonym zębem.

"Proteza" należy zaznaczyć odpowiednio jeden lub więcej zębów w celu wybrania uzupełnienia protezy,

za pomocą klawisza ctrl można wybrać więcej niz jeden ząb

Rozpoznanie – procedury/produkty

W celu uzupełnienia rozpoznania na wizycie, należy użyć przycisku rozwijania na panelu wizyty

Jeżeli pacjent już wcześniej odbywał wizyty, na rozwiniętym polu zostaną zaprezentowane rozpoznania z poprzednich wizyt, można wskazać nowe rozpoznanie, lub jedno z poprzednich użyć jako przyczyna aktualnej wizyty, aby użyć jedno z poprzednich rozpoznań należy na odpowiednim ICD10 kliknąć prawy przycisk myszy i kliknąć "oznacz jako powód wizyty"

Aby wprowadzić nowe rozpoznanie należy wpisać Kod rozpoznania ICD10 lub nazwę i kliknąć „Szukaj”. Pojawi się nowe okno:

Wybieramy zaznaczając odpowiedni kod/nazwę choroby i klikamy przycisk „Wybierz”- kod zostanie dodany do listy rozpoznań.

Po przez użycie przycisk „+” należy dodać procedury oraz produkty jednostkowe lub przycisk „-” usuwa zaznaczenie z listy procedur jaki i produktów.

Aby dodać produkty rozliczeniowe, należy wybrać rodzaj 1 - "procedury/produkty" i użyć przycisku 2 - "+" aby dodać odpowiednie produkty rozliczeniowe

W oknie dodawania produktów, prezentowana są informacje o rodzaju świadczonej usługi

Na prezentowanym przykładzie są to usług Ogólnostomatologicznego świadczone na rzecz pacjentów powyżej 18 roku życia.

Aby wyszukać odpowiedni produkt należy wyszukać go z prezentowanej listy lub użyć pola "szukaj (kod/nazwa)" istnieje możliwość wyszukiwania po nazwie lub kodzie badania - 1

Jeśli wskazane rozliczenie wymaga podania rodzaju umiejscowienia należy w tym celu wykorzystać dostępne opcje w polu "2"

W polu 3 jeśli wskazane rozliczenie wymaga należy wpisać numer zęba.

Informacje dotyczące Umiejscowienia świadczenia z katalogu płatnika

a. nie wymaga oznaczenia umiejscowienia - wybranie tej opcji zablokuje możliwość uzupełnienia danych dotyczących zęba/obszaru/kodu powierzchni

b. kody uzębienia - wybranie tej opcji odblokuje konieczność wskazania obszaru oraz numeru zęba:

Nie ma konieczności wskazywania obszaru, jeśli wpisany zostanie kod zęba, obszar automatycznie zostanie zmieniony na obszar w którym znajduje się ząb.

Na prezentowanym przykładzie

Wybranie rozliczenie 231701 - usunięcie zęba jednokorzeniowego widać iż domyślnie wyświetlany jest obszar całej jamy ustnej, wpisanie odpowiednio numeru zęba , oraz zablokowana jest możliwość wskazania kodu powierzchni,

Uzupełniając kod zęba o numerze 21 - pole 1

pole 2 - obszar automatycznie zostanie zmieniony na obszar w którym zjaduje się wskazany numer zęba.

pole 3 - program umożliwi również wpsanie kodu powierzchni.

c. oznaczenie strony: lewa/prawa/obustronnie/góra/dół/góra i dół" - wybranie tej opcji odblokuje konieczność wskazania obszaru oraz kodu powierzchni, jednocześnie zablokuje możliwość wskazania numeru zęba

Zatwierdzenie prawidłowo wprowadzonego rozliczenia, skutkuje pojawieniem się informacji o rozliczeniu:

W przypadku konieczności zastosowania przy rozliczeniach wyższego współczynnika wynikającego np. z uprawnień dodatkowych pacjenta, należy z poziomu wizyty oznaczyć "Upraw. dod."

e-Recepta

Aby wystawić e-receptę z poziomu wizyty lekarza stomatologa, należy przejść w przycisk e-recepta

Wyświetlona zostanie baza leków, należy wyszukać leki

Po dodaniu leków na e-receptę należy nacisnąć przycisk "Podpisz i wyślij do P1"

Zwolnienie lekarskie L4

Przy wystawianiu zwolnienia należy kliknąć na ikonę „eZLA”, która umożliwia wystawienie zwolnienia elektronicznego.

Pojawi się okno:

Dostępne są dwie możliwości wystawienie zwolnienia lekarskiego dla pacjenta, lub opiekuna

Należy uzupełnić wymagane pola, w przypadku płatnika, dane prezentowane są za pomocą komunikacji z ZUS.

Aby wysłać zwolnienie do PUE ZUS, należy nacisnąć przycisk "wyślij".

Synchronizacja wystawionych eZLA z danymi w PUE ZUS

W przypadku problemów z systemem PUE ZUS, istnieje możliwość wystawienia zwolnienia w formie trybu alternatywnego w tym celu należy zmienić Tryb na Alternatywny oraz uzupełnić Serię i nr dokumentu

Druki

W oknie wizyty istnieje możliwość wystawienia następujących druków:

Wybieramy druk np. Diagram uzębienia:

Uzupełniamy dane oraz klikamy „Zatwierdź”. Pojawi się podgląd wydruku:

Wydruk możemy eksportować do plików po przez „Eksportuj dane” jak i wydrukować bieżący widok klikając „Drukuj”.

Automatycznie zostanie wydrukowany podgląd oraz powrócimy do okna bieżącej wizyty.

Zalecenia

W celu wypisania zalecenia dla pacjenta należy kliknąć „Zalecenia”. Pojawi się nowe okno:

Po wypisaniu zaleceń zamykamy okno zalecenia klikając „x” aby powrócić do bieżącej wizyty.

Rejestracja następnej wizyty z poziomu panelu Lekarza

Aby wybrać następny termin wizyty należy kliknąć „Następna wizyta” i pojawi się nowe okno:

Wybieramy termin wizyty wpisując „Za ile dni” lub wybierając odpowiedni miesiąc/dzień za pomocą kalendarza.

Następnie wybieramy godzinę przyjęcia i klikamy „Zatwierdź”, aby wizyta została zapisana w harmonogramie pracy.

Zaznaczając dany ząb mamy możliwość podglądu daty oraz świadczeń jakie zostały wykonane.

Dodatkowe przyciski

Badania obrazowe

po kliknięciu automatycznie pojawi się badanie na ‘RTG Zęba’ .

Jama ustna

dodajemy opis stanu jamy ustnej.

Po uzupełnieniu danych klikamy „Zapisz”.

Przy ponownej wizycie mamy możliwość podglądu stanu jamy ustnej po przez przycisk „Jama ustna".

Zaburzenia ortodontyczne

po przez ten przycisk mamy możliwość wprowadzenia dodatkowych informacji o pacjencie:

Po wprowadzeniu danych klikamy „Dodaj,” aby dane przeszły do historii wpisów, a następnie kliknij „Zapisz”.

Po ponownym otwarciu wizyty mamy możliwość podglądu historii zaburzeń ortodontycznych po przez naciśnięcie w/w przycisku.

„Anuluj” – wizyta zostanie anulowana i automatycznie przejdziemy do okna lekarskiego.

„Zamknij bez zatwierdzenia” – po wciśnięciu tego przycisku będziemy mogli ponownie wrócić do wizyty pacjenta.

„Zatwierdź i zamknij” – wizyta zostanie zamknięta (jeżeli brak zaznaczenie „Bez opłaty NFZ” wizyta przejdzie do raportu świadczeń).

Uprawnienia dodatkowe pacjenta

Jeśli pacjent posiada szczególne uprawnienia zdrowotne, takie jak informacje o ciąży, czy inne uprawnienia wpływające na realizację rozliczeń z NFZ, należy edytować dane o pacjencie.

Można to zrobić np. z poziomu zarejestrowanych pacjentów, zaznaczając odpowiednio pacjenta, którego dane chcemy edytować i nacisnąć przycisk "Wszystko o pacjencie".

W zakładce "Dane osobowe" na dole strony, jest możliwość dodanie uprawnień dodatkowych pacjenta

Na prezentowanym przykładzie pacjentka, posiada dodane informacje o ciąży, oraz innych czynnikach takich jak Uczulenia, nosicielstwo, czynniki ryzyka. Wszystkie te dane (jeśli są uzupełnione) widoczne są z poziomu panelu lekarskiego.

Kliknięcie w dostępne informacje wyświetli odpowiedni monit ze szczegółami :

Ciąża:

Uczulenia:

Nosicielstwo:

Czynniki ryzyka:

🦷