🏫Pielęgniarka szkolna w drEryk Gabinet

Wprowadzenie

Panel główny pielęgniarki szkolnej pozwala:

  • Uzyskać informacje na temat danego pacjenta.

  • Wydrukować listę uczniów, dokumentację zbiorczą, pusty arkusz dokumentacji, oraz wykonane świadczenia.

  • Sprawdzić grupę WF.

  • Wprowadzić informacje na temat: fluoryzacji, pogadanki, sprawdzenia. czynności, zgłosić problemy.

  • Sprawdzić testy przesiewowe.

  • Wyszukać pacjenta.

Wprowadzenie nowego pacjenta i deklaracji

Pielęgniarka szkolna ma możliwość wprowadzenia nowego pacjenta do bazy danych. W tym celu należy wybrać przycisk „Znajdź pacjenta, a” kolejno ‘Wprowadź pacjenta’ z głównego menu.

Następnie należy wypełnić prawidłowo wszystkie wymagane pola zgodnie z instrukcją wprowadzania nowych pacjentów dostępną w programie drEryk.

Istnieje także możliwość wprowadzania dodatkowych informacji oraz edycji deklaracji. Podczas wprowadzania deklaracji do pielęgniarki szkolnej należy wybrać zakładkę „Deklaracje” w danych pacjenta, a następnie „Wprowadź deklarację”.

Należy uzupełnić pola w nowym otwartym oknie. Ważne jest wybranie szkoły (przez przycisk) oraz klasy i roku.

Po wybraniu przycisku "+" wyboru szkoły pojawi się nowe okno z listą wprowadzonych szkół.

Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól zatwierdzamy dane deklaracji.

Pielęgniarka szkolna nie ma dostępu do danych medycznych pacjenta, historii wizyt i wykonanych zabiegów przez pielęgniarki czy położne "Zapisz".

Lista szkół

Po wybraniu przycisku ‘Lista szkół’ z menu głównego mamy możliwość dodawania nowej pozycji, edytowania oraz usunięcia już istniejącej.

Aby dodać nową szkołę, należy wybrać przycisk "+"

Aby usunąć pozycję z listy, należy szkołę podświetlić poprzez jednokrotne kliknięcie lewym przyciskiem myszy a następnie wybrać "- usuń"

Aby edytować pozycję, należy ją podświetlić a następnie kliknąć "edytuj"

Edytować można wszystkie pola uzupełniane podczas dodawania szkoły:

  • Typ szkoły i rodzaj.

  • Nazwa szkoły i adres.

  • NIP oraz REGON.

  • Imię i nazwisko dyrektora.

Po dokonaniu zmian, zatwierdzamy je poprzez kliknięcie przycisku "Zatwierdź"

Lista uczniów

Po wybraniu przycisku „Lista uczniów” z głównego menu mamy możliwość wyświetlenia uczniów, którzy mieli wykonane świadczenia pielęgniarki szkolnej.

Ucznia można wyszukać za pomocą różnych filtrów, takich jak:

  • Szkoła.

  • Klasa.

  • Litera.

  • Rok szkolny.

  • Daty – domyślnie od 01.09 aktualnego roku szkolnego do dziś. Test/bilans- lista testów przesiewowych oraz bilansów.

  • Fluoryzacja- Tak/Nie.

  • Inne.

Po wybraniu potrzebnych filtrów, klikamy przycisk "filtruj"

Grupa WF

Aby wybrać przycisk Grupa WF, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta. Pojawi się okno z listą dostępnych wpisów:

Aby okno "Grupa WF" zostało wyświetlone należy z listy wyszukanych pacjentów, zaznaczyć jednego lub kilku pacjentów.

Okno zawiera następujące dane:

  • Data

  • Grupa:

  • Zalecenia

Testy przesiewowe

Aby wybrać przycisk „Testy przesiewowe”, należy zaznaczyć na liście uczniów, odpowiedniego pacjenta. Pojawi się okno z listą przeprowadzonych testów:

Aby dodać nowy test, należy wybrać przycisk "+".

Aby usunąć pozycję z listy, należy podświetlić wybrany test poprzez jednokrotne kliknięcie lewym przyciskiem myszy a następnie wybrać "-".

Aby edytować pozycję, należy ją podświetlić a następnie kliknąć "edytuj".

Podczas dodawania nowego testu wyświetli się następujące okno dialogu:

Aby zapisać zmiany dla wszystkich uczniów wskazanych na liście i zamknąć okno, należy wybrać "zatwierdź".

Aby anulować zmiany, należy wybrać "Anuluj".

Fluoryzacja

Aby wybrać przycisk Fluoryzacja, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta. Pojawi się okno z listą dostępnych wpisów:

Okno zawiera następujące dane:

  • Data.

  • Preparat.

Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać "+".

Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce.

Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać "-".

Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać "Zatwierdź".

Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk "Anuluj".

Pogadanka

Aby wybrać przycisk Pogadanka, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta.

Okno zawiera następujące dane:

  • Data

  • Temat

  • Uwagi

Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać "+ dodaj".

Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce.

Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać "-".

Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać "Zatwierdź".

Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk "Anuluj".

Sprawdzenie czystości

Aby wybrać przycisk Sprawdzenie czystości, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta.

Okno zawiera następujące dane:

  • Data

  • Uwagi

Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać "+Dodaj".

Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce.

Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać "-".

Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać "Zapisz".

Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk "Anuluj".

Inne

Aby wybrać przycisk Inne, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta.

Pojawi się okno z listą dostępnych wpisów:

Okno zawiera następujące dane:

  • Data

  • Uwagi

Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać "+Dodaj".

Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce.

Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać "-" .

Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać "Zapisz".

Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk "Anuluj".

Deklaracje do pielęgniarki szkolnej – zmiany, wyszukiwanie danych

Panel pielęgniarki szkolnej umożliwia wyszukiwanie uczniów z różnych szkół, klas, typów deklaracji personelu, do którego złożona jest deklaracja oraz daty złożenia deklaracji. W tym celu należy wybrać odpowiednie kryteria, a następnie kliknąć przycisk „Filtruj”. Określenie kryteriów filtrowania jest dowolne. Można filtrować tylko po szkole lub po kilku polach jednocześnie.

Otrzymaną listę pacjentów można w celu wydruku skopiować do arkusza Excel. Aby to zrobić należy:

  • Podświetlić dowolną pozycję na liście poprzez jednokrotne kliknięcie lewym przyciskiem myszy.

  • Wybrać kombinację klawiszy na klawiaturze CTRL + SHIFT +C.

  • Otworzyć arkusz kalkulacyjny Excel.

  • Podświetlić dowolną komórkę.

  • Wybrać kombinację klawiszy CTRL + V.

  • Utworzona w ten sposób lista będzie w pełni edytowalna.

Zmiany w deklaracjach szkolnych dokonujemy poprzez zaznaczenie pozycji do zmiany (należy kliknąć kwadrat po lewej stronie nazwiska tak, aby pojawiło zaznaczenie).

Pojawi się nowe okno, które wprowadzi jednakowe zmiany dla wszystkich wybranych pozycji.

można dokonać następujących zmian:

· Szkoły – domyślnie zaznaczona jest opcja ‘Bez zmian’.

· Jeśli należy zmienić szkołę, trzeba tą opcję odznaczyć a następnie poprzez kliknięcie przycisku "+" dodać wybraną pozycję.

· Klasy – należy wybrać klasę z listy. Jeśli nie należy zmieniać klasy, zaznaczamy opcję "Bez zmian".

· Pielęgniarki, do której złożona jest deklaracja - domyślnie zaznaczona jest opcja ‘Bez zmian’.

· Jeśli należy zmienić pielęgniarkę, trzeba tą opcję odznaczyć a następnie wybrać personel z listy.

· Typu deklaracji - domyślnie zaznaczona jest opcja ‘Bez zmian’. Jeśli należy zmienić typ deklaracji, trzeba tą opcję odznaczyć a następnie wybrać odpowiedni typ z listy.

· Fluoryzacji – domyślnie zaznaczona jest opcja ‘Bez zmian’. Żeby przypisać wszystkich pacjentów do fluoryzacji należy tę opcję zaznaczyć.

· Daty wycofywania obecnej deklaracji i daty złożenia kolejnej – domyślnie daty wyznaczają koniec i początek roku szkolnego.

· Wycofania deklaracji – żeby wycofać wybrane wcześniej deklaracje, zaznaczamy "Tylko wycofaj".

Wprowadzone zmiany zatwierdzamy klikając przycisk "Zatwierdź".

Dokumentacja

Aby wydrukować dokumentacje zbiorczą należy z menu głównego wybrać przycisk Lista uczniów i następnie Drukuj listę uczniów lub Drukuj dokumentacje zbiorczą.

Przeprowadzanie badań

Jeżeli pielęgniarka sprowadza testy przesiewowe, należy automatycznie dodać wpis do danych medycznych w Badania bilansowe i przesiewowe. Datą wykonania jest data testu.

Aby dodać Badania, należy wyszukać pacjenta i wejść w dane medyczne tego pacjenta:

Następnie wybrać tabelkę z Badania bilansowe i przesiewowe.

W kolumnie Opis widoczny jest wywiad i badanie fizykalne, jakie lekarz wprowadził podczas wizyty. W kolumnie Informacje podajemy czy jest to od Lekarza-na podstawie wizyt typu bilans, Pielęgniarki-na podstawie wprowadzonych testów przesiewowych, Rodzica, Ucznia lub Wychowawcy. Aby wprowadzić badanie, należy wybrać przycisk "Wykonano badania".

Następnie wybrać tabelkę z Badania bilansowe i przesiewowe: W kolumnie Opis widoczny jest wywiad i badanie fizykalne, jakie lekarz wprowadził podczas wizyty. W kolumnie Informacje podajemy czy jest to od Lekarza-na podstawie wizyt typu bilans, Pielęgniarki-na podstawie wprowadzonych testów przesiewowych, Rodzica, Ucznia lub Wychowawcy. Aby wprowadzić badanie, należy wybrać przycisk Pojawia się okno, w którym wypełniamy wszystkie dane:

Okno zawiera następujące dane:

  • Nazwę badania.

  • Informacje od (jeżeli wybrano jeden z bilansów) - Pielęgniarki szkolnej - rodzica (dla bilansów: 6latka, 10latka, 13latka, 16latka) - wychowawcy (dla bilansów: 10latka, 13latka, 16latka) - ucznia (tylko dla bilansu 18latka).

  • Data.

  • Załącznik.

  • Opis.

Aby dodać załącznik, należy wybrać przycisk kropek "...".

Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać "Zapisz".

Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk "Anuluj".

Po wprowadzeniu opisu można zapisać go jako szablon, wybierając po lewej stronie u dołu.

Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać "Zatwierdź".

Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk "Anuluj".

Aby przejść do zapisanych szablonów należy wybrać przycisk "folderu".

Aby wstawić bezpośrednio wyniki do szablony należy wybrać "Strzałkę".

Aby usunąć szablon, należy wybrać "Usuń szablon".

Aby zamknąć okno z szablonami, należy wybrać "Zamknij".

Last updated