Obsługa ankiet

Dla wszystkich klientów, którzy zdecydowali się na wykupienie rozszerzonego modułu "Moje Zdrowie" od wersji 10.13 umożliwiliśmy pobieranie oraz obsługę ankiet wypełnionych przez pacjenta na platformie gabient.gov.pl lub poprzez indywidualne konto pacjenta (IKP).

W ramach rozszerzonego modułu dodaliśmy:

  • Nowy panel do przeglądania stanu realizacji programu "Moje Zdrowie"

  • Integrację z P1 w zakresie pobierania podsumowania ankiet "Moje Zdrowie" (wyszukiwanie, przyjęcie do realizacji, odmowa realizacji)

  • Automatyczne generowanie zleceń na badania na podstawie danych z podsumowania ankiety

PANEL MOJE ZDROWIE

Panel Moje zdrowie, to zbiorczy widok prezentujący wszystkich pacjentów, którzy mieli pobrane i zrealizowane badania w ramach programu Moje zdrowie. W panelu prezentowane są zawsze aktualne dane dotyczące statusu pobranych, przyjętych do realizacji oraz odrzuconych ankiet, wystawionych zleceń na badania analityczne a także status wykonania porady podsumowującej. Po wykupieniu licencji, automatycznie uruchamiana jest integracja z P1 w zakładce "System" -> "ustawienia" -> "Integracje" -> "Platforma drEryk Gabinet":

Po włączeniu integracji domyślnie zostanie uruchomiony dostęp dla wszystkich ról o typie: lekarz, lekarz dentysta, pielęgniarka POZ, położna, pielęgniarka gabinetu zabiegowego.

W każdej chwili administrator może zarządzać dostępami i selektywnie wskazywać osoby, które mają mieć dostęp do obsługi panelu "Moje Zdrowie". W celu nadania bądź odebrania uprawnień logujemy się na panel administratora i kolejno przechodzimy do "System" -> "ustawienia" -> "konfiguracja dostępu", gdzie dostępna jest możliwość zarządzania:

Istnieje możliwość włączenia dostępu do innych ról, jednak personel ten nie będzie miał możliwości pobierania ankiet (będzie możliwość jedynie wystawienia zlecenia/rejestracji wizyty z głównego okna).

Po zalogowaniu na panel użytkownika, który w konfiguracji ma włączony dostęp, na górnym panelu dostępna będzie nowa opcja „Moje zdrowie”:

Po kliknięciu w ikonę otworzy się nowe okno do zbiorczego przeglądania stanu realizacji programu "Moje zdrowie":

Okno zawiera wykaz zaakceptowanych ankiet i dostępne są w nim kolumny:

  1. Pacjent – zawiera dane pacjenta

  2. Telefon – numer telefonu pacjenta zapisany w danych osobowych dla celów szybszego kontaktu z pacjentem

  3. Status ankiety – informacja na temat statusu ankiety:

  • "Przyjęta" - przyjęta do realizacji - potwierdzenie wysłane do P1, ale nie wystawione jeszcze zlecenie na pobranie badań

  • "Zrealizowana" - wystawione zlecenie na pobranie badań z okna Moje zdrowie lub z podglądu Podsumowania ankiety

  • "Odrzucona" - przyjęta a następnie wycofana z realizacji

  • “Nieznany” - brak informacji o przyjęciu ankiety, ale dostępna wizyta o kategorii “Bilans zdrowia osoby dorosłej”

  1. Data przyjęcia ankiety/Pracownik – zawiera informację, kiedy ankieta została przyjęta do realizacji oraz informacją przez którego pracownika medycznego

  2. Wystawione zlecenie/data – zostało wystawione automatycznie zlecenie na pobranie badań na podstawie podsumowania ankiety wraz z datą wystawienia zlecenia. Istnieje możliwość ręcznego wprowadzenia daty wystawienia zlecenia, jeżeli zostało wystawione poza panelem.

  3. Badania dodatkowe – informacja o badaniach dodatkowych, które zostały wygenerowane dla pacjenta na podstawie odpowiedzi w ankiecie Uwaga! W tej kolumnie prezentowane jest badanie FIT-OC jeśli było w podsumowaniu, natomiast na to badanie nie jest generowane automatyczne zlecenie

  4. Data wizyty „Bilans zdrowia” – Informacja o dacie wizyty zarejestrowanej lub odbytej o kategorii wizyty „bilans: osoby dorosłej”. Jeśli wizyta jest umówiona – widoczna będzie data zaplanowanej wizyty. Jeśli zostanie przeprowadzona – widoczna będzie data jej wykonania

  5. Status wizyty „Bilans zdrowia” – informacja o statusie wizyty z kategorią „bilans: osoby dorosłej”:

  • "do zrobienia" - brak umówionej wizyty dla pacjenta z kategorią: bilans zdrowia osoby dorosłej

  • "umówiona" - umówiona wizyta dla pacjenta z kategorią: bilans zdrowia osoby dorosłej

  • "wykonana"- zatwierdzona wizyta z produktem jednostkowym: 5.01.00.0000283, 5.01.00.0000284 na produktach kontraktowych 01.0032.129.11, 01.034.129.11, 01.0010.129.11

  • "sprawozdana" - wizyta znajduje się w raporcie SWIAD

  • "rozliczona" - wizyta rozliczona

  1. Personel realizujący – oznaczenie osoby, która przeprowadziła wizytę "Bilans zdrowia"

W górnej części okna przygotowaliśmy odpowiednie filtry, za pomocą których można w łatwy sposób wyszukać intersujące nas ankiety, zawężając wyniki wyszukiwania:

Wybór parametrów należy potwierdzić za pomocą przycisku „Filtruj”.

Na górnym panelu w oknie Moje zdrowie, wprowadzone zostały dodatkowe opcje funkcyjne, które umożliwiają wykonanie określonych czynności:

  1. Pobierz ankiety – umożliwia przejście do okna, w którym będą wyszukiwane i pobierane z systemu P1 dostępne ankiety do realizacji

  2. Wystaw zlecenie – umożliwia automatyczne wygenerowanie zlecenia na pobranie materiałów na badania dla pacjenta. Zlecenie jest tworzone na podstawie badań z dokumentu „Podsumowania ankiety”

  3. Podsumowanie ankiety – umożliwia podgląd dokumentu podsumowania ankiety, pobranej w chwili przyjęcia ankiety do realizacji w oknie „Pobierz ankiety”

  4. Rejestruj – umożliwia rejestrację wskazanego pacjenta na wizytę lekarską o kategorii „bilans: osoby dorosłej” lub wizytę pielęgniarską

  5. Wszystko o pacjencie – umożliwia przejście do podglądu danych osobowych/medycznych pacjenta

  6. Zmień termin wizyty – aktywny dla pacjenta z zarejestrowaną wizytą. Umożliwia zmianę terminu zaplanowanej wizyty podsumowującej

  7. Historia wizyt – przejście do podglądu wykazu historycznych wizyt pacjenta

WIDOK OKNA "POBIERZ ANKIETY"

W tym oknie mamy możliwość pobrania z P1 ankiet, zarówno tych do realizacji jak i już obsłużonych:

W kolumnie "status" znajduje się informacja na temat ankiety:

  • do realizacji – pozwala wyszukać nowe, nie podjęte jeszcze ankiety

  • obsłużone – pozwala wyszukać obsłużone już ankiety, które można dodać do głównego panelu Moje zdrowie

Domyślnie wyszukujemy wszystkie ankiety. W filtrze dostępne są tylko komórki POZ.

W sytuacji, w której wyszukana zostanie ankieta, a pacjenta nie ma w bazie pojawi się stosowny komunikat "Brak pacjenta w bazie danych. Aby przyjąć ankietę należy wprowadzić informację o deklaracji":

Aby przyjąć ankietę do realizacji, należy przyjąć eDeklarację pacjenta lub wprowadzić pacjenta do bazy danych.

Istnieje możliwość zbiorczego przyjęcia do realizacji wyszukanych ankiet za pomocą kliknięcia w nagłówek kolumny z dostępnymi checkbox'ami. Zaakceptowane ankiety automatycznie zostaną przeniesione do głównego panelu „Moje zdrowie”

Dla pobranych ankiet w statusie "obsłużona" mogą pojawić się niepełne dane, ponieważ nie będziemy posiadali wszystkich informacji o etapach realizacji. Brakujące informację można uzupełnić w odpowiednich kolumnach w głównym widoku "Moje zdrowie".

Przed przyjęciem do realizacji, dla pojedynczych pozycji mamy możliwość podejrzenia podsumowania ankiety po skorzystaniu z opcji "Zobacz szczegóły" lub dwukrotnym kliknięciu na wiersz danego pacjenta, gdzie będą dostępne opcje"

  • Zaakceptuj

  • Odrzuć

  • Zamknij

W celu szybkiego dostępu podczas prowadzonej wizyty do danych z podsumowania ankiety, dokument automatycznie zaczytuje się w zakładce "Badania przesiewowe i bilansowe" w danych medycznych pacjenta:

Istnieje także możliwość wprowadzenia ankiety ręcznie, za pomocą opcji “Dodaj wpis” i wybraniu nazwy badania: “Z10 Bilans: Osoby dorosłej”.

W oknie podglądu ankiety z panelu głównego, dostępne są opcje:

  • Wystaw zlecenie - umożliwia wygenerowanie zlecenia na badania na podstawie badań zawartych w podsumowaniu

  • Wystaw i otwórz zlecenie – opcja dostępna tylko u personelu zalogowanego jako pielęgniarka gabinetu zabiegowego z aktywnym punktem pobrań

  • Odrzuć - anulowanie ankiety i wysłanie informacji do P1 o odrzuceniu realizacji

  • Zamknij – zamkniecie okna podglądu

OPCJA "WYSTAW ZLECENIE"

Na podstawie zaakceptowanego Podsumowania ankiety, jest możliwość automatycznego wygenerowania zlecenia na pobranie materiałów do badań na wszystkie badania zawarte w wynikach ankiety. Po kliknięciu w jedną z dostępnych opcji:

  • Wystaw zlecenie – generowane jest automatycznie zlecenie na pobranie materiałów do domyślnego laboratorium (z możliwością zmiany Laboratorium, do którego będzie kierowane skierowanie na etapie realizacji zlecenia)

  • Wystaw i otwórz zlecenie (opcja dostępna jedynie z roli pielęgniarki gabinetu zabiegowego z włączonym punktem pobrań) - generowane jest automatyczne zlecenie na pobranie materiałów do badań i automatyczne otwierane okno realizacji tego zlecenia

Automatycznie po wybraniu opcji wystawiania zlecenia, w panelu głównym “Moje zdrowie” w kolumnie “Wystawiono zlecenie” zostanie dodana data wystawienia. Po ponownym przejściu do podglądu ankiety i kliknięciu raz jeszcze opcji “Wystaw zlecenie” pojawi się komunikat “Zlecenie na badania zostało już wystawione. Czy chcesz wystawić kolejne?”. Zaakceptowanie komunikatu spowoduje wystawienie kolejnego, takiego samego zlecenia.

WAŻNE! Jeżeli w Podsumowaniu ankiety, zostanie uwzględnione badanie FIT-OC – informacja o nim zostanie zaprezentowana w kolumnie “Badania dodatkowe”, jednak nie zostanie ono uwzględnione w automatycznym zleceniu na pobranie badań. W oknie realizacji zlecenia użytkownik dostanie odpowiedni komunikat z informacją:

Last updated