📳Kampania SMS
Last updated
Last updated
Korzystaj z Kampanii SMS, aby informować pacjentów o ważnych tematach:
Wyślij informacje, gdy zbliża się termin badania.
Powiadamiaj o nowej usłudze lub programie profilaktycznym.
Informuj o zmianach godzin otwarcia lub dniach wolnych.
Wysyłaj pacjentom wskazówki dotyczące ich zdrowia.
Domyślnie nowa funkcjonalność Kampania SMS jest włączona dla wszystkich użytkowników posiadających wykupiony moduł Powiadomienia SMS.
Administrator podczas pierwszego zalogowania się do systemu po aktualizacji do najnowszej wersji otrzyma poniższy komunikat informujący o nowości oraz zakresie jaki można przez niego realizować.
Z poziomu powiadomienia będzie mógł dokonać zmian w domyślnej konfiguracji pod swoją placówkę i na przykład ograniczyć możliwość wysyłania powiadomień Kampanii SMS dla Dodatkowego Administratora lub Pracownika rejestracji.
Powyższa konfiguracja jest także dostępna po przejściu do konfiguracji System > Ustawienia > Kontrola pacjentów, gdzie istnieje możliwość wyłączenia globalnie opcji Kampanii SMS oraz wyłączenia Informowania podczas rejestracji pacjenta, że wskazany pacjent nie ma dodanego powiadomienia Kampania SMS w swoich danych.
Dodatkowo pojawiła się opcja Włącz wszystkim, dzięki której Administrator placówki może hurtowo uruchomić wszystkim pacjentom dodanie takiej opcji w powiadomieniach. Ta opcja idealnie sprawdzi się w sytuacji kiedy pacjenci wraz z podpisem zgód w placówce otrzymują do podpisu i zgadzają się na wysyłanie komunikacji marketingowej za pośrednictwem SMS przez placówkę.
W związku z nową funkcjonalnością w Konfiguracji dostępu > Dostęp użytkowników pojawiła się dodatkowa kolumna Kampania SMS, która pozwala wyłączyć lub włączyć dostęp do możliwości tworzenia Kampanii SMS poszczególnym użytkownikom.
W dodatkowych informacjach pacjenta w sekcji Wiadomości SMS do pacjenta pojawił się nowy element Kampania SMS.
Pozwala ona określić czy pacjent wyraża zgodę na wysyłkę przez placówkę do niego powiadomienia SMS z Kampanii SMS.
Jeżeli już w tej chwili w placówce pacjent otrzymuje do podpisu zgodę na taką komunikację z placówką można będzie zaznaczyć taką opcję w danych pacjenta. Jeżeli nie, placówka może utworzyć taki dokument i zachować w danych pacjenta.
Dzięki możliwości tworzenia dowolnych druków za pomocą modułu Kreator Wydruków można przygotować druk: Zgoda na wysyłanie komunikacji marketingowej za pośrednictwem SMS przez placówkę.
W produkcie pojawiła się nowa ikona, która umożliwia stworzenie od podstaw Kampanii SMS dopasowanej do potrzeb placówki.
Nowa funkcjonalność pozwala wysłać do określonej grupy pacjentów powiadomienie SMS o określonej treści. Funkcjonalność składa się z kilku elementów jak:
Parametry wyszukiwania
Informacje o podsumowaniu
Treść wiadomości i termin wysyłki
Oraz Zapisane szablony
W elemencie parametry wyszukiwania określamy pacjentów, do których chcemy wysłać powiadomienie z Kampanii SMS. Do wyboru mamy szereg filtrów, które po określeniu wybierają pacjentów spełniających wybrane kryteria.
W elemencie podsumowanie otrzymamy informację o liczbie pacjentów spełniających wybrane kryteria w parametrach wyszukiwania.
Możemy zweryfikować jaka liczba SMS do pacjentów zostanie wysłana, oraz jaka liczba pacjentów nie zakwalifikowała się do wysyłki określonej Kampanii SMS ze względu na brak zgody w danych pacjenta lub braku numeru telefonu komórkowego.
W elemencie treść wiadomości należy wprowadzić treść powiadomienia SMS, które ma zostać wysłane do wybranej grupy pacjentów.
Dodatkowe informacje istotne przy wypełnianiu treści powiadomienia:
W przypadku powiadomienia SMS wiadomość zostanie wysłana bez polskich znaków!
Wszystkie znaki nowej linii (ENTER) zostaną zamienione na znaki odstępu (spacji)
Maksymalna długość wiadomości wynosi 918 znaków
Dodatkowo domyślnie zostały stworzone szablony kampanii SMS, z których mogą Państwo skorzystać.
Można wykorzystać je jako podstawę swoich kampanii. Na pewno pomogą w przygotowaniu podstawowych informacji jakie chcemy przekazać do pacjenta.
Aby skorzystać z wybranych szablonów należy zaznaczyć szablon nas interesujący oraz kliknąć wczytaj szablon. Na tej podstawie można wybrać docelową grupę, która nas interesuje oraz dopasować treść do komunikacji jaka występuje u Państwa w placówce.
Planujemy rozwijać funkcjonalność o kolejne elementy dodatkowo wpływające na lepsze zarządzanie komunikacją z pacjentami. W najbliższych planach jest wdrożenie możliwości zapisania wybranej Kampanii SMS jako szablon oraz lista pacjentów, do których kierujemy Kampanię SMS.
Tworzenie własnych szablonów dla kampanii SMS
Dla funkcjonalności Kampania SMS dodano rozwiązanie umożliwiające stworzenie własnego szablonu Kampanii, która pozwoli na szybkie ponowienie cyklicznej wysyłki powiadomień SMS.
Aby stworzyć własny szablon należy wybrać interesujące nas wartości filtrów dla parametrów wyszukiwania pacjentów po określonych wartościach oraz wprowadzić treść wiadomości. Następnie po kliknięciu przycisku Zapisz szablon program poprosi Użytkownika o wprowadzenie nazwy szablonu.
Po wprowadzeniu nazwy szablon zapisze się i wyświetli w elemencie Zapisane szablony. Szablony wyświetlają się w kolejności alfabetycznej.
Zapisany szablon możemy usunąć:
lub skorzystać z niego za pomocą przycisku Wczytaj szablon:
Dodatkowo okno Zapisane szablony rozstało rozszerzone o kolejne kolumny, które ułatwiają zarządzanie szablonami Kampanii SMS:
Nazwa szablonu
Parametry filtrów, określają wybrane wartości filtra
Treść wiadomości
Autor – imię i nazwisko osoby zapisującej szablon. W przypadku szablonu przygotowanego przez drEryk Gabinet autor określony jako: System.
Dzięki tej funkcjonalności można dowolnie tworzyć szablon Kampanii SMS i wykorzystać go w dowolnym momencie.
Został dodany nowy filtr Personel, który wyświetla wszystkich aktywnych lekarzy.