Kampania SMS
Last updated
Last updated
Korzystaj z Kampanii SMS, aby informować pacjentów o ważnych tematach:
Wyślij informacje, gdy zbliża się termin badania.
Powiadamiaj o nowej usłudze lub programie profilaktycznym.
Informuj o zmianach godzin otwarcia lub dniach wolnych.
Wysyłaj pacjentom wskazówki dotyczące ich zdrowia.
Domyślnie nowa funkcjonalność Kampania SMS jest włączona dla wszystkich użytkowników posiadających wykupiony moduł Powiadomienia SMS.
Administrator podczas pierwszego zalogowania się do systemu po aktualizacji do najnowszej wersji otrzyma poniższy komunikat informujący o nowości oraz zakresie jaki można przez niego realizować.
Z poziomu powiadomienia będzie mógł dokonać zmian w domyślnej konfiguracji pod swoją placówkę i na przykład ograniczyć możliwość wysyłania powiadomień Kampanii SMS dla Dodatkowego Administratora lub Pracownika rejestracji.
Powyższa konfiguracja jest także dostępna po przejściu do konfiguracji System > Ustawienia > Kontrola pacjentów, gdzie istnieje możliwość wyłączenia globalnie opcji Kampanii SMS oraz wyłączenia Informowania podczas rejestracji pacjenta, że wskazany pacjent nie ma dodanego powiadomienia Kampania SMS w swoich danych.
Dodatkowo pojawiła się opcja Włącz wszystkim, dzięki której Administrator placówki może hurtowo uruchomić wszystkim pacjentom dodanie takiej opcji w powiadomieniach. Ta opcja idealnie sprawdzi się w sytuacji kiedy pacjenci wraz z podpisem zgód w placówce otrzymują do podpisu i zgadzają się na wysyłanie komunikacji marketingowej za pośrednictwem SMS przez placówkę.
W związku z nową funkcjonalnością w Konfiguracji dostępu > Dostęp użytkowników pojawiła się dodatkowa kolumna Kampania SMS, która pozwala wyłączyć lub włączyć dostęp do możliwości tworzenia Kampanii SMS poszczególnym użytkownikom.
W dodatkowych informacjach pacjenta w sekcji Wiadomości SMS do pacjenta pojawił się nowy element Kampania SMS.
Pozwala ona określić czy pacjent wyraża zgodę na wysyłkę przez placówkę do niego powiadomienia SMS z Kampanii SMS.
Jeżeli już w tej chwili w placówce pacjent otrzymuje do podpisu zgodę na taką komunikację z placówką można będzie zaznaczyć taką opcję w danych pacjenta. Jeżeli nie, placówka może utworzyć taki dokument i zachować w danych pacjenta.
Dzięki możliwości tworzenia dowolnych druków za pomocą modułu Kreator Wydruków można przygotować druk: Zgoda na wysyłanie komunikacji marketingowej za pośrednictwem SMS przez placówkę.
W produkcie pojawiła się nowa ikona, która umożliwia stworzenie od podstaw Kampanii SMS dopasowanej do potrzeb placówki.
Nowa funkcjonalność pozwala wysłać do określonej grupy pacjentów powiadomienie SMS o określonej treści. Funkcjonalność składa się z kilku elementów jak:
Parametry wyszukiwania
Informacje o podsumowaniu
Treść wiadomości i termin wysyłki
Oraz Zapisane szablony
W elemencie parametry wyszukiwania określamy pacjentów, do których chcemy wysłać powiadomienie z Kampanii SMS. Do wyboru mamy szereg filtrów, które po określeniu wybierają pacjentów spełniających wybrane kryteria.
W elemencie podsumowanie otrzymamy informację o liczbie pacjentów spełniających wybrane kryteria w parametrach wyszukiwania.
Możemy zweryfikować jaka liczba SMS do pacjentów zostanie wysłana, oraz jaka liczba pacjentów nie zakwalifikowała się do wysyłki określonej Kampanii SMS ze względu na brak zgody w danych pacjenta lub braku numeru telefonu komórkowego.
W elemencie treść wiadomości należy wprowadzić treść powiadomienia SMS, które ma zostać wysłane do wybranej grupy pacjentów.
Dodatkowe informacje istotne przy wypełnianiu treści powiadomienia:
W przypadku powiadomienia SMS wiadomość zostanie wysłana bez polskich znaków!
Wszystkie znaki nowej linii (ENTER) zostaną zamienione na znaki odstępu (spacji)
Maksymalna długość wiadomości wynosi 918 znaków
Dodatkowo domyślnie zostały stworzone szablony kampanii SMS, z których mogą Państwo skorzystać, lub utworzyć własne szablony, na podstawie wprowadzonej treści wiadomości do pacjentów. W Tym celu, należy wpisać treść w pole "Treść wiadomości"
Oraz nacisnąć przycisk "Zapisz szablon", i nadać mu nazwę, zostanie zapisany w sekcji "Zapisane szablony"
Można również skorzystać z wcześniej przygotowanych szablonów SMS.
Aby skorzystać z wybranych szablonów należy zaznaczyć szablon nas interesujący oraz kliknąć wczytaj szablon.
Po wprowadzeniu nazwy szablon zapisze się i wyświetli w elemencie "Zapisane szablony". Szablony wyświetlają się w kolejności alfabetycznej.
Aby wysłać zaimportowany szablon SMS, należy nacisnąć przycisk "Wyślij SMS"
Dodatkowym elementem jest również informacja prezentująca Historie wysłanych kampanii SMS.
Prezentuje ona informacje dotyczące Daty wysyłki, treści wiadomości, oraz autora.