💊Panel Pielęgniarki
W celu uruchomienia funkcjonalności wizyt pielęgniarek, należy posiadać aplikację drEryk Gabinet w wersji co najmniej 10.
Last updated
W celu uruchomienia funkcjonalności wizyt pielęgniarek, należy posiadać aplikację drEryk Gabinet w wersji co najmniej 10.
Last updated
Należy zalogować się na panel Administratora.
Należy dokonać konfiguracji gabinetu w taki sposób aby wykonywać wizyty pielęgniarskie. wstępną konfigurację wykonuje Administrator.
W Pierwszej kolejności należy zdefiniować Gabinet z nowej zakładki w panelu Administratora poprzez przycisk "wprowadź".
Definiowanie pierwszego gabinetu np. Gabinet Położnej.
Wszystkie dane z wyjątkiem Nazwy gabinetu pozwalają na wybór dostępnych opcji z listy, są to:
• Typ gabinetu – możliwość wyboru więcej niż jednego typu (np. Zabiegowy i Pielęgniarki POZ),
• Jednostka – możliwość wyboru jednej jednostki z listy wszystkich dostępnych dla podmiotu,
• Komórki – możliwość wyboru więcej niż jednej komórki ze wszystkich dostępnych dla wybranej Jednostki,
• Personel - możliwość wyboru więcej niż jednej osoby personelu, na liście widnieją pracownicy przypisani do wybranych komórek, posiadający przynajmniej jedną z następujących ról: Pielęgniarka gabinetu zabiegowego, Pielęgniarka POZ, Położna POZ.
Po wstępnej konfiguracji w oknie wyświetlana jest informacja jaka komórka została przypięta do przykładowego Gabinetu położnej POZ
Kolejno z rozwijanej listy, należy przypisać personel i zatwierdzić zmiany.
Na liście zostanie wyświetlona informacja o nowo stworzonym gabinecie.
Kolejno na przygotowanym wcześniej gabinecie należy wskazać Harmonogram pracy.
Aby zdefiniować Harmonogram dla gabinetu, należy poprzez przycisk "dodaj" przejść do opcji konfiguracji Harmongramu
W oknie definiowania należy:
Wpisać nazwę dla Harmonogramu
Możliwość dodania opisu do Harmonogramu.
Wybrać kolor Harmonogramu - pierwotnie brak jest zdefiniowanych kolorów, aby je zdefiniować należy użyć przycisku na dole okna "Konfiguracja kolorów Harmonogramu"
nastepnie kliknać "+"
Należy wybrać kolor z dostępnej palety kolorów oraz uzupełnić odpowiednio opis, na przykładzie wizyty położnej
Kolejno po dodaniu koloru Harmonogramu należy wybrać zdefiniowany przez siebie kolor oraz komórkę, oraz procedury.
Na ten moment dostępne są wyłącznie procedury Inne (nie dotyczy profilaktyki 40+)
W kolejnych aktualizacjach dostępna będzie procedura dotycząca możliwości wykonywania szczepień.
Kolejno należy skonfigurować ustawienia szczegółowe Harmonogramu.
Należy ustawić zakres dat obowiązujący dla Harmonogramu, oraz ustawić zakres godzin w jakim wykonywane są świadczenia,
mamy dwie możliwości ustawienia zakresu godzin taki sam w każdy dzień tygodnia lub różny.
Na poniższym przykładzie zaprezentowany zostanie różny Harmonogram.
Należy wskazać dni oraz godziny od-do pracy personelu oraz czas trwania wizyty.
Kolejno należy przejść do sekcji Ustawienia dla wizyt.
Określić rodzaj wizyty.
Wybrać tryb przyjęcia.
Zdefiniować typ wizyty oraz sposób finansowania.
Przypisać odpowiedni personel do harmonogramu.
Na prezentowanym przykładzie ustawiamy typ domowa.
Po zatwierdzeniu prezentowany jest Harmonogram dla Pożnej z Typem wizyt domowych.
Aby dodać harmonogram pracy położnej w Gabinecie Położnej POZ, należy kliknąć przycisk "Dodaj". Definiujemy drugi harmonogram, który nie koliduje z godzinami pracy w terenie dla tego samego gabinetu oraz personelu.
Zatwierdzenie zmian, prezentuje Harmonogram dla położnej od poniedziałku - piątku, w rodzaju wizyt domowych oraz ambulatoryjnych.
Tworzenie Gabinetu dla wizyt pielęgniarskich z jednym, stałym Harmonogramem.
Typ Gabinetu: dla przykładu wybierzemy gabinet zabiegowy, oraz pielęgniarki POZ - pozostałe dane analogicznie jak przy tworzeniu gabinetu dla położnej POZ.
Harmonogram dla gabinetu pielęgniarki POZ został utworzony, z godzinami pracy w rodzaju "Taki sam".
Możemy również dodać Harmonogram dla wizyt pielęgniarskich w postaci telporad.
Zatwierdzenie zmian spowoduje dodanie tworzonego Harmonogramu dla różnych rodzajów.
W dbaniu o elastyczność tworzenia harmonogramów, jest pełna dowolność w zależności od potrzeb, danej placówki i pracy Pielęgniarek/Położnych.
Również z tego poziomu mamy możliwość i dowolność w tworzeniu i modyfikowaniu harmonogramu oraz przypisanego personelu, dla ułatwienia dodano opcje podglądu godzin według zaznaczonego rodzaju harmonogramu.
Dodatkowo dla Pracowników którzy posiadają rolę pracownika rejestracji, dodano dwa nowe przycisku
Zarejestrowani pacjenci- wizyty pielęgniarskie
Zarejestrowani pacjenci - wizyty lekarskie
Po przejściu w jedną z powyżej wymienionych opcji (np. Zarejestrowani pacjenci- wizyty pielęgniarskie ) zostanie wyświetlony panel zarejestrowanych wizyt do pielęgniarek (analogicznie jak do panelu zarejestrowanych wizyt do lekarza)
Z tego poziomu możemy również wrócić do listy pacjentów zarejestrowanych do lekarza, lub przejść bezpośrednio na harmonogram pielęgniarek
przechodząc do grafiku wizyt pielęgniarskich. Zostanie wyświetlony grafik, podobny do grafiku rejestracji wizyt do lekarza POZ ze zmianami
W oknie dostępne są pola wyboru pacjenta, oraz możliwość filtrowania według, legenda dotycząca kolorów harmonogramów według wcześniej zdefiniowanych podczas generowania harmonogramu, oraz w kolumnach przedstawione informacje o rodzaju gabinetu oraz rodzaju ich wizy.
Dla przykładu zarejestrujemy wizytę w Gabinecie Położnej POZ, klikając w odpowiedni przedział godziny zostanie wyświetlone okno w celu wyszukania pacjenta w bazie
Po wyszukaniu pacjenta, zaprezentowane zostanie okno z informacjami o pacjencie oraz danych dotyczących wizyty, takich jak harmonogram, czy komórka, skierowaniach, czy cyklu.
Na prezentowanym przykładzie wybieramy wizytę bez skierowania oraz należy wskazać jakiego rodzaju zabiegi będą wykonane na wizycie położnej
Rejestracja wizyt cyklicznych, polega na rejestracji wizyt pacjent w cyklu. W momencie rejestracji pacjenta na pierwszy wskazany termin w momencie wyświetlenia okna rejestracji należy nacisnąć "rejestruj w cyklu"
Zakładamy że pacjent ma mieć wykonany zabieg EKG w 3x w przeciągu 3 godzin. należy wskazać zabieg który ma zostać powtórzony następnie nacisnąć przycisk "Częstotliwość"
Na prezentowanym przykładzie mają zostać wykonane trzy zabiegi w odstępie jednej godziny
Zmianie uległa ilość zabiegów na oknie rejestracji
Po zatwierdzeniu rejestracji, pacjent zostanie zarejestrowany na wskazany wcześniej termin,
Kolejno wybieramy następny termin dla rejestracji cyklicznej tego pacjenta i ponownie wybieramy "rejestruj w cyklu"
Pojawi się okno informujące o ilości i rodzajach wizyt cyklicznych dla tego pacjenta.
Wybranie wskazanego cyklu i zatwierdzenie, spowoduje konieczność nadania nazwy cyklu, na przykładzie Pomiar EKG
I w tym momencie stworzona została wizyta pacjenta w ramach cyklu
Została zarejestrowana druga wizyta w rama cyklu wizyty EKG
Analogicznie postąpimy z trzecią rejestracją.
Korzystając z Panelu położnej wszystkie trzy wizyty cykliczne będą widoczne na panelu rejestracji.
Dodatkowo aplikacja drEryk obsługuje trzy rodzaje skierowań.
Wewnętrzne - skierowania wystawiane przez lekarza (zlecenia dla pielęgniarek)
Należy nacisnąć przycisk "pobierz"
Zostanie zaprezentowana lista skierowań wewnętrznych wystawionych dla pacjenta:
Należy wskazać odpowiednie sierowanie w celu rejestracji pacjenta.
Dodatkowo użycie przycisku podglądu, daje możliwość przeglądnięcia jakie zabiegi zostały wystawione na skierowaniu.
W momencie wybrania odpowiedniego skierowania wewnętrznego, zabieg automatycznie zostanie dodany do listy zabiegów, jeśli zajdzie konieczność można również dodać kolejne zabiegi, poprzez przycisk "Dodaj"
Na przykład EKG
eSkierowania - należy przycisnąć przycisk "pobierz" następnie wpisać odpowiedni numer eSkierowania, system P1, zaczyta informacje z eSkierowania.
Papierowe - W tym przypadku dane dotyczące skierowania należy wypełnić ręcznie
Podczas wyszukiwania rodzaju zabiegu należy wskazać z jakiego rodzaju komórki wyszukujemy zabieg
Po odpowiednim wyborze zabiegu należy wskazać personel realizujący.
W przypadku pozostawienia opcji "nie dotyczy" każdy personel przypisany do tej komórki będzie mógł podjąć się realizacji wizyty. Dodatkowo możemy rówineż okreslić notatkę do wizyty.
Wybierając przycisk "Zatwierdź" pacjentka została zarejestrowana na wskazany termin.
Jeśli w harmonogramie zostały wprowadzone zmiany, mające wpływ na już zarejestrowanych pacjentów z okna panelu rejestracji zostanie wyświetlona informacja
Wyświetlona zostanie informacja jaki pacjent, oraz informacja o jego terminie rejestracji nie mieści się w zakresie harmonogramu.
W takiej sytuacji mamy możliwości zmiany terminu wizyty na taki który mieście się w zakresie harmonogramu lub usunięcia pacjenta z harmonogramu.
Za pomocą przycisku podgląd danych rejestracji, mamy również możliwość podglądy danych które zostały użyte w momencie rejestracji pacjenta do harmonogramu bez możliwości edycji.
Na prezentowanym przykładzie zarejestrowanej wizyty, niemieszczącej się w ramach harmonogramu dokonamy zmiany terminu w tym celu należy kliknąć przycisk "zmień termin"
Zostanie wyświetlony podręczny harmonogram
na wyświetlonym harmonogramie należy wskazać przedział godzinowy, może to być również inny dzień oraz wymaga się podania przyczyny zmiany.
Po dokonani zmian informacja, o pacjencie poza harmonogramem znika.
Do czasu rozpoczęcia wizyty pracownik rejestracji ma możliwość ,zmiany terminu czy edycji.
Aby przejść do realizacji wizyty, należy z Panelu pielęgniarki/Położnej wybrać pacjenta z listy zarejestrowanych pacjentów następnie wybrać "Rozpocznij wizytę."
Zostanie wyświetlone okno wizyty.
Nowym elementem panel wizyty, jest informacja o zabiegach, panel pozwala na przeglądnięcie informacji o skierowaniach wewnętrznych, daje możliwośc dodania kolejnych zabiegów, lub odmówienia wykonania zabiegu.
Aby wykonać zabiegi należy oznaczyć je, zaznaczając w kolumnie "Potwierdzenie wykonania"
ZBPOZ - należy oznaczyć jeśli zabieg był realizowany w ramach raportu zbiorczego, który zostanie zliczony do raportu zbiorczego ZBPOZ, dodatkowo jeśli jeden z wymienionych zabiegów został zdefiniowany jako zliczany do ZBPOZ, oznaczenie zabiegu jako zrealizowany automatycznie zostanie oznaczony w kolumnie ZBPOZ
Zabieg prywatny - daje możliwość oznaczenia jeśli realizowany zabieg był zabiegiem prywatnym na rzecz pacjenta.
Kolejnym elementem wizyty są zakładki
Rozpoznanie- należy oznaczyć ICD10 jako rozpoznanie główne
Procedury - należy wskazać ICD9
Produkty/ Zabiegi NFZ
zakładka posiada informację o zabiegach realizowanych w ramach raportu ZBPOZ ze wskazaniem na konkretną komórkę
Produkty jednostkowe realizowane w ramach świadczeń do rozliczenia z NFZ, aby dodać odpowiednie rozliczenie należy wcisnąć przycisk "+" i wskazać produkt do rozliczenia raportem SWIAD
Usługi / zabiegi prywatne
Zatwierdzenie wizyty ze wskazanymi produktami, widoczna jest w Historii wizyt pacjenta,
Z informacjami o Personelu realizującym, komórce, ICD10, ICD9, zrealizowanymi zabiegami, oraz produktem jednostkowym do rozliczeń w ramach raportu SWIAD.
Z poziomu Panelu pielęgniarki możemy równiez dodać dane o antropometrii
Po wypełnieniu danych o antropometrii ważnym elementem okna jest przycisk
Wykorzystanie go, poskutkuje dodaniem do opisu ogólnego informacji o danych antropometrycznych w formie opisu.
W przeciwieństwie do pozostałych zabiegów, zlecenie dotyczącego pobrania materiału do badań, nie można oznaczyć w kolumnie "Potwierdzenie wykonania"
Należy oznaczyć zabieg dotyczący pobrania materiału do badań, i kliknąć przycisk "Pobranie materiału do badań"
Należy oznaczyć pobranie materiału w kolumnie "Dostarczono materiał" oraz nadań numer próbki,
jeśli zajdzie konieczność dodanie kolejnego zabiegu można skorzystać z przycisku "Zatwierdź i realizuj kolejne"
Zostanie wyświetlona kolejna strona, za pomocą przycisku dodaj możemy dodać odpowiednie badanie z listy
Należy podać kolejny numer próbki i zatwierdzić, w momencie dodania informacji o pobranym materiale do badań, potwierdzenie wykonania zabiegów w zakładce zabiegi zostanie automatycznie zaznaczone.
Podczas rejestracji pacjenta, na poradę edukacyjną można wybrać zabieg "Porada edukcacyjna w opiece koordynowanej"
Na panelu rozpoczętej wizyty, należy oznaczyć w kolumnie "Potwierdzenie wykonania" zabieg "Porada edukacyjna w opiece koordynowanej"
Taka porada edukacyjna, jest realizowana w ramach raportu SWIAD, natomiast należy pamiętać że taka porada realizowana jest na komórce Lekarza POZ
Należy dokonać zmiany komórki z Gabinetu pielęgniarki na Gabinet Lekarza POZ
Kolejno nacisnąć przycisk "+"
Wybrać Produkt kontraktowy Budżet powierzony opieki koordynowanej.
Oraz rozliczenie 5.01.00.00000195 Porada Edykacyjna
Rozliczenie zostanie dodane do wizyty, jako produkt eksportowanych w raporcie SWIAD
Po zamknięciu i zatwierdzeniu wizyty możemy podglądnąć informacje o wizycie w zakładce "Historia wizyt"
Istnieje możliwość odrzucenia wizyty pielęgniarskiej z kilku poziomów:
Z poziomu zarejestrowanych wizyt, klikając pracy przycisk myszy na wskazanym pacjencie, mamy możliwość odrzucenia wizyty:
Możliwość odrzucenia z poziomu rozpoczętej wizyty
Wykazu przyjęć
Oraz Historii wizyt
Użycie funkcji odrzucenia wizyty z którego kolwiek panelu, spowoduje konieczność podania przyczyny usunięcia wizyty, Możemy wskazać jeden z gotowych powodów usunięcia lub wpisać własną treść w oknie poniżej
Aby otworzyć zamkniętą wizyty, która nie została zaraportowana do NFZ, nleży na wybraje wizycie kliknąć pracy przycisk myszy i nacisnąć "otwórz ponownie"
Funkcja dostępna jest z poziomu:
Zarejestrowanych wizyt
Wykazu przyjęć
Historii wizyt
Ponowne otwarcie nie wyraportwanych wizyt, pozwoli na pełną edycję.
Program pozawala na edycję wizyt poprzez naciśnięcie prawego przycisku myszy na wskazaną wizytę i wybranie "Otwórz ponownie". Ponieważ wizyta została wyraportowana do NFZ, możliwość edycji jest wyłącznie w zakresie uzupełnienia danych które nie mają wpływu na rozliczenie.
Takimi danymi są Wywiad, badania fizykalne, dodatkowo należy również wskazać powód edycji.
Po wprowadzeniu odpowiednich zmian w wizycie, należy zatwierdzić zmiany poprzez przycisk "Zatwierdź"