drEryk Gabinet - Centrum pomocy
  • 💼Witaj w Centrum pomocy drEryk Gabinet
  • Administrator
    • Instalacje deinstalacja przywracanie bazy rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa
      • 🛠️Wymagania serwera aplikacji drEryk, rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa.
      • 🛠️Wymagania dla klienta "końcówki"
      • 🛠️Instalacja serwera
      • 🛠️Instalacja klienta
      • 🛠️Odtwarzanie bazy danych
      • 🛠️Naprawa instalacji
      • 🛠️Aktualizacja aplikacji na serwerze
      • 🛠️Migracja zewnętrzna danych do drEryk Gabinet
    • Administracja systemu i bezpieczeństwo
      • 🛠️Tworzenie ręcznie kopii zapasowej bazy danych
    • 🆘Zdalna pomoc
  • Pierwsze kroki
    • Aktywacja, logowanie, odzyskiwania hasła
      • 🛠️Pierwsze logowanie do programu
      • 👷‍♂️Logowanie MFA
      • 🛠️Aktywacja kluczem licencji
  • Role
    • 👤Administrator
      • 📬Konfiguracja komunikacja z NFZ
      • 🛠️Zarządzanie użytkownikami
      • 🛠️Dane świadczeniodawcy
      • 🛠️Archiwum dokumentacji zewnętrznej
      • 🛠️Moduł usług prywatnych
      • 🛠️Umowy
      • 🛠️Sprawozdania GUS
      • 🛠️Statystyki
    • 🦷Lekarz Stomatolog
    • 🤸‍♂️Panel fizjoterapeuty
    • 👨‍⚕️Lekarz
      • 👩‍⚕️Lekarz Panel i funkcje
        • Panel lekarza
        • 🏠eZLA
        • 👷‍♂️Wszystko o Pacjencie
        • 🧾Wystawienie eRecepty, czas trwania kuracji
        • 👩‍🔬Skierowania na badania analityczne
        • 🫀ZLK-1 elektrycznie zgłoszenie do sanepidu
        • 🏠Skierowania do Sanatorium elektroniczne / leczenie uzdrowiskowe
        • 🧾Skierowanie na badania diagnostyczne
        • 🧾eSkierowanie do specjalisty
        • 🧾eZWM elektroniczne Zlecenie na Wyroby Medyczne
        • 🧾eSkierowanie do Szpitala
    • 🖥️Rejestratorka
    • 🏫Pielęgniarka szkolna w drEryk Gabinet
    • Pielęgniarka długoterminowa w drEryk Gabinet
    • 💊Panel Pielęgniarki
  • Moduły dodatkowe
    • 📊Rozliczenia z NFZ
      • 📑Zbiorcze wycofywanie niezaliczonych deklaracji
      • 🏥Tworzenie i wysyłanie raportu deklaracji Portal Świadczeniodawcy / SZOI
      • 🧾Generowanie faktur ręcznie np. na podstawie raportów SWCEZ, Koordynacja opieki ryczałt miesięczny
      • 🧾Szablony rachunków deklaracje POZ, faktury, SZOI, Portal Świadczeniodawcy
      • 🧾Raporty świadczeń, tworzenie, wysyłanie do NFZ Portal Świadczeniodawcy, SZOI
      • 📗Raport Zbiorczy POZ oraz badań diagnostycznych SZOI Portal Świadczeniodawcy
      • 📙Raport Kolejek Oczekujących
      • 🧾Faktury zakupowe immunoglobulina
      • 📘Edycja wizyt – przed przesłaniem do NFZ
      • 📑Korekta wizyt przesłanych do NFZ
      • 📑Koincydencja w świadczeniach
      • 💲Aktualizacja cen w świadczeniach
      • 🧾Rachunek Szczepienia HPV / 40+ 2025 Portal Świadczeniodawcy
      • 📑Rachunek Szczepienia HPV / 40+ 2025 SZOI
      • 🆘Generowanie korekt do NFZ na podstawie szablonu
    • 🛠️Import dokumentacji zewnętrznej
    • 🛠️Archiwum dokumentacji zewnętrznej
    • 👷‍♀️Dodatkowy Administrator
    • 🖨️Kreator wydruków
    • Wydruki
    • 📳Powiadomienia sms
      • 📳Kampania SMS
      • 📳Odwołanie wizyty przez sms
    • 💉Karta e szczepień
      • Zmiany w rozliczaniu szczepień HPV
    • 🧔Profilaktyka 40+
    • Wymiana danych z laboratorium
    • 👩‍⚕️Konfiguracja modułu Rozszerzonej opieki koordynowanej
    • ❤️Profilaktyka CHUK
    • 🪪EWUŚ i odblokowanie konta
      • Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu Portal Świadczeniodawcy NFZ
      • Odblokowanie zablokowanego dostępu EWUŚ z poziomu SZOI NFZ
    • 💊Pharmindex i Interakcje lekowe
  • 📲Integracja z urządzeniami zewnętrznymi
  • ✒️Konfiguracja pieczęci drEryk Gabinet
Powered by GitBook
On this page
  • Definiowanie Gabinetów
  • Harmonogram pracy w Gabinecie
  • Harmonogram "różny" w Gabinecie
  • Harmonogram "taki sam"
  • Nowe funkcje dla pracownika Rejestracji
  • Rejestracja pacjenta
  • Rejestracja wizyt cyklicznych
  • Typy skierowań przy rejestracji
  • Edycja wizyt poza harmonogramem
  • Wyjaśnienia do Panelu wizyty
  • Antropometria
  • Pobieranie materiału do badań Wymiana danych z laboratorium
  • Porada edukacyjna w Opiece Koordynowanej
  • Odrzucenie wizyty pielęgniarskiej
  • Ponowne otwarcie zatwierdzonej wizyty, bez utworzonego raportu do NFZ
  • Edycja wizyt dla których został utworzony raport dla NFZ
  1. Role

Panel Pielęgniarki

W celu uruchomienia funkcjonalności wizyt pielęgniarek, należy posiadać aplikację drEryk Gabinet w wersji co najmniej 10.

Last updated 3 months ago

Należy zalogować się na panel Administratora.

Należy dokonać konfiguracji gabinetu w taki sposób aby wykonywać wizyty pielęgniarskie. wstępną konfigurację wykonuje Administrator.

Definiowanie Gabinetów

W Pierwszej kolejności należy zdefiniować Gabinet z nowej zakładki w panelu Administratora poprzez przycisk "wprowadź".

Definiowanie pierwszego gabinetu np. Gabinet Położnej.

Wszystkie dane z wyjątkiem Nazwy gabinetu pozwalają na wybór dostępnych opcji z listy, są to:

• Typ gabinetu – możliwość wyboru więcej niż jednego typu (np. Zabiegowy i Pielęgniarki POZ),

• Jednostka – możliwość wyboru jednej jednostki z listy wszystkich dostępnych dla podmiotu,

• Komórki – możliwość wyboru więcej niż jednej komórki ze wszystkich dostępnych dla wybranej Jednostki,

• Personel - możliwość wyboru więcej niż jednej osoby personelu, na liście widnieją pracownicy przypisani do wybranych komórek, posiadający przynajmniej jedną z następujących ról: Pielęgniarka gabinetu zabiegowego, Pielęgniarka POZ, Położna POZ.

Po wstępnej konfiguracji w oknie wyświetlana jest informacja jaka komórka została przypięta do przykładowego Gabinetu położnej POZ

Kolejno z rozwijanej listy, należy przypisać personel i zatwierdzić zmiany.

Na liście zostanie wyświetlona informacja o nowo stworzonym gabinecie.

Kolejno na przygotowanym wcześniej gabinecie należy wskazać Harmonogram pracy.

Harmonogram pracy w Gabinecie

Aby zdefiniować Harmonogram dla gabinetu, należy poprzez przycisk "dodaj" przejść do opcji konfiguracji Harmongramu

W oknie definiowania należy:

Wpisać nazwę dla Harmonogramu

Możliwość dodania opisu do Harmonogramu.

Wybrać kolor Harmonogramu - pierwotnie brak jest zdefiniowanych kolorów, aby je zdefiniować należy użyć przycisku na dole okna "Konfiguracja kolorów Harmonogramu"

nastepnie kliknać "+"

Należy wybrać kolor z dostępnej palety kolorów oraz uzupełnić odpowiednio opis, na przykładzie wizyty położnej

Kolejno po dodaniu koloru Harmonogramu należy wybrać zdefiniowany przez siebie kolor oraz komórkę, oraz procedury.

Na ten moment dostępne są wyłącznie procedury Inne (nie dotyczy profilaktyki 40+)

W kolejnych aktualizacjach dostępna będzie procedura dotycząca możliwości wykonywania szczepień.

Kolejno należy skonfigurować ustawienia szczegółowe Harmonogramu.

Należy ustawić zakres dat obowiązujący dla Harmonogramu, oraz ustawić zakres godzin w jakim wykonywane są świadczenia,

mamy dwie możliwości ustawienia zakresu godzin taki sam w każdy dzień tygodnia lub różny.

Harmonogram "różny" w Gabinecie

Na poniższym przykładzie zaprezentowany zostanie różny Harmonogram.

Należy wskazać dni oraz godziny od-do pracy personelu oraz czas trwania wizyty.

Kolejno należy przejść do sekcji Ustawienia dla wizyt.

Określić rodzaj wizyty.

Wybrać tryb przyjęcia.

Zdefiniować typ wizyty oraz sposób finansowania.

Przypisać odpowiedni personel do harmonogramu.

Na prezentowanym przykładzie ustawiamy typ domowa.

Po zatwierdzeniu prezentowany jest Harmonogram dla Pożnej z Typem wizyt domowych.

Aby dodać harmonogram pracy położnej w Gabinecie Położnej POZ, należy kliknąć przycisk "Dodaj". Definiujemy drugi harmonogram, który nie koliduje z godzinami pracy w terenie dla tego samego gabinetu oraz personelu.

Zatwierdzenie zmian, prezentuje Harmonogram dla położnej od poniedziałku - piątku, w rodzaju wizyt domowych oraz ambulatoryjnych.

Tworzenie Gabinetu dla wizyt pielęgniarskich z jednym, stałym Harmonogramem.

Harmonogram "taki sam"

Typ Gabinetu: dla przykładu wybierzemy gabinet zabiegowy, oraz pielęgniarki POZ - pozostałe dane analogicznie jak przy tworzeniu gabinetu dla położnej POZ.

Harmonogram dla gabinetu pielęgniarki POZ został utworzony, z godzinami pracy w rodzaju "Taki sam".

Możemy również dodać Harmonogram dla wizyt pielęgniarskich w postaci telporad.

Zatwierdzenie zmian spowoduje dodanie tworzonego Harmonogramu dla różnych rodzajów.

W dbaniu o elastyczność tworzenia harmonogramów, jest pełna dowolność w zależności od potrzeb, danej placówki i pracy Pielęgniarek/Położnych.

Również z tego poziomu mamy możliwość i dowolność w tworzeniu i modyfikowaniu harmonogramu oraz przypisanego personelu, dla ułatwienia dodano opcje podglądu godzin według zaznaczonego rodzaju harmonogramu.

Nowe funkcje dla pracownika Rejestracji

Dodatkowo dla Pracowników którzy posiadają rolę pracownika rejestracji, dodano dwa nowe przycisku

Zarejestrowani pacjenci- wizyty pielęgniarskie

Zarejestrowani pacjenci - wizyty lekarskie

Po przejściu w jedną z powyżej wymienionych opcji (np. Zarejestrowani pacjenci- wizyty pielęgniarskie ) zostanie wyświetlony panel zarejestrowanych wizyt do pielęgniarek (analogicznie jak do panelu zarejestrowanych wizyt do lekarza)

Z tego poziomu możemy również wrócić do listy pacjentów zarejestrowanych do lekarza, lub przejść bezpośrednio na harmonogram pielęgniarek

Rejestracja pacjenta

przechodząc do grafiku wizyt pielęgniarskich. Zostanie wyświetlony grafik, podobny do grafiku rejestracji wizyt do lekarza POZ ze zmianami

W oknie dostępne są pola wyboru pacjenta, oraz możliwość filtrowania według, legenda dotycząca kolorów harmonogramów według wcześniej zdefiniowanych podczas generowania harmonogramu, oraz w kolumnach przedstawione informacje o rodzaju gabinetu oraz rodzaju ich wizy.

Dla przykładu zarejestrujemy wizytę w Gabinecie Położnej POZ, klikając w odpowiedni przedział godziny zostanie wyświetlone okno w celu wyszukania pacjenta w bazie

Po wyszukaniu pacjenta, zaprezentowane zostanie okno z informacjami o pacjencie oraz danych dotyczących wizyty, takich jak harmonogram, czy komórka, skierowaniach, czy cyklu.

Na prezentowanym przykładzie wybieramy wizytę bez skierowania oraz należy wskazać jakiego rodzaju zabiegi będą wykonane na wizycie położnej

Rejestracja wizyt cyklicznych

Rejestracja wizyt cyklicznych, polega na rejestracji wizyt pacjent w cyklu. W momencie rejestracji pacjenta na pierwszy wskazany termin w momencie wyświetlenia okna rejestracji należy nacisnąć "rejestruj w cyklu"

Zakładamy że pacjent ma mieć wykonany zabieg EKG w 3x w przeciągu 3 godzin. należy wskazać zabieg który ma zostać powtórzony następnie nacisnąć przycisk "Częstotliwość"

Na prezentowanym przykładzie mają zostać wykonane trzy zabiegi w odstępie jednej godziny

Zmianie uległa ilość zabiegów na oknie rejestracji

Po zatwierdzeniu rejestracji, pacjent zostanie zarejestrowany na wskazany wcześniej termin,

Kolejno wybieramy następny termin dla rejestracji cyklicznej tego pacjenta i ponownie wybieramy "rejestruj w cyklu"

Pojawi się okno informujące o ilości i rodzajach wizyt cyklicznych dla tego pacjenta.

Wybranie wskazanego cyklu i zatwierdzenie, spowoduje konieczność nadania nazwy cyklu, na przykładzie Pomiar EKG

I w tym momencie stworzona została wizyta pacjenta w ramach cyklu

Została zarejestrowana druga wizyta w rama cyklu wizyty EKG

Analogicznie postąpimy z trzecią rejestracją.

Korzystając z Panelu położnej wszystkie trzy wizyty cykliczne będą widoczne na panelu rejestracji.

Typy skierowań przy rejestracji

Dodatkowo aplikacja drEryk obsługuje trzy rodzaje skierowań.

Wewnętrzne - skierowania wystawiane przez lekarza (zlecenia dla pielęgniarek)

Należy nacisnąć przycisk "pobierz"

Zostanie zaprezentowana lista skierowań wewnętrznych wystawionych dla pacjenta:

Należy wskazać odpowiednie sierowanie w celu rejestracji pacjenta.

Dodatkowo użycie przycisku podglądu, daje możliwość przeglądnięcia jakie zabiegi zostały wystawione na skierowaniu.

W momencie wybrania odpowiedniego skierowania wewnętrznego, zabieg automatycznie zostanie dodany do listy zabiegów, jeśli zajdzie konieczność można również dodać kolejne zabiegi, poprzez przycisk "Dodaj"

Na przykład EKG

eSkierowania - należy przycisnąć przycisk "pobierz" następnie wpisać odpowiedni numer eSkierowania, system P1, zaczyta informacje z eSkierowania.

Papierowe - W tym przypadku dane dotyczące skierowania należy wypełnić ręcznie

Podczas wyszukiwania rodzaju zabiegu należy wskazać z jakiego rodzaju komórki wyszukujemy zabieg

Po odpowiednim wyborze zabiegu należy wskazać personel realizujący.

W przypadku pozostawienia opcji "nie dotyczy" każdy personel przypisany do tej komórki będzie mógł podjąć się realizacji wizyty. Dodatkowo możemy rówineż okreslić notatkę do wizyty.

Edycja wizyt poza harmonogramem

Wybierając przycisk "Zatwierdź" pacjentka została zarejestrowana na wskazany termin.

Jeśli w harmonogramie zostały wprowadzone zmiany, mające wpływ na już zarejestrowanych pacjentów z okna panelu rejestracji zostanie wyświetlona informacja

Wyświetlona zostanie informacja jaki pacjent, oraz informacja o jego terminie rejestracji nie mieści się w zakresie harmonogramu.

W takiej sytuacji mamy możliwości zmiany terminu wizyty na taki który mieście się w zakresie harmonogramu lub usunięcia pacjenta z harmonogramu.

Za pomocą przycisku podgląd danych rejestracji, mamy również możliwość podglądy danych które zostały użyte w momencie rejestracji pacjenta do harmonogramu bez możliwości edycji.

Na prezentowanym przykładzie zarejestrowanej wizyty, niemieszczącej się w ramach harmonogramu dokonamy zmiany terminu w tym celu należy kliknąć przycisk "zmień termin"

Zostanie wyświetlony podręczny harmonogram

na wyświetlonym harmonogramie należy wskazać przedział godzinowy, może to być również inny dzień oraz wymaga się podania przyczyny zmiany.

Po dokonani zmian informacja, o pacjencie poza harmonogramem znika.

Do czasu rozpoczęcia wizyty pracownik rejestracji ma możliwość ,zmiany terminu czy edycji.

Wyjaśnienia do Panelu wizyty

Aby przejść do realizacji wizyty, należy z Panelu pielęgniarki/Położnej wybrać pacjenta z listy zarejestrowanych pacjentów następnie wybrać "Rozpocznij wizytę."

Zostanie wyświetlone okno wizyty.

Nowym elementem panel wizyty, jest informacja o zabiegach, panel pozwala na przeglądnięcie informacji o skierowaniach wewnętrznych, daje możliwośc dodania kolejnych zabiegów, lub odmówienia wykonania zabiegu.

Aby wykonać zabiegi należy oznaczyć je, zaznaczając w kolumnie "Potwierdzenie wykonania"

ZBPOZ - należy oznaczyć jeśli zabieg był realizowany w ramach raportu zbiorczego, który zostanie zliczony do raportu zbiorczego ZBPOZ, dodatkowo jeśli jeden z wymienionych zabiegów został zdefiniowany jako zliczany do ZBPOZ, oznaczenie zabiegu jako zrealizowany automatycznie zostanie oznaczony w kolumnie ZBPOZ

Zabieg prywatny - daje możliwość oznaczenia jeśli realizowany zabieg był zabiegiem prywatnym na rzecz pacjenta.

Kolejnym elementem wizyty są zakładki

Rozpoznanie- należy oznaczyć ICD10 jako rozpoznanie główne

Procedury - należy wskazać ICD9

Produkty/ Zabiegi NFZ

  1. zakładka posiada informację o zabiegach realizowanych w ramach raportu ZBPOZ ze wskazaniem na konkretną komórkę

  2. Produkty jednostkowe realizowane w ramach świadczeń do rozliczenia z NFZ, aby dodać odpowiednie rozliczenie należy wcisnąć przycisk "+" i wskazać produkt do rozliczenia raportem SWIAD

Usługi / zabiegi prywatne

Zatwierdzenie wizyty ze wskazanymi produktami, widoczna jest w Historii wizyt pacjenta,

Z informacjami o Personelu realizującym, komórce, ICD10, ICD9, zrealizowanymi zabiegami, oraz produktem jednostkowym do rozliczeń w ramach raportu SWIAD.

Antropometria

Z poziomu Panelu pielęgniarki możemy równiez dodać dane o antropometrii

Po wypełnieniu danych o antropometrii ważnym elementem okna jest przycisk

Wykorzystanie go, poskutkuje dodaniem do opisu ogólnego informacji o danych antropometrycznych w formie opisu.

Pobieranie materiału do badań Wymiana danych z laboratorium

W przeciwieństwie do pozostałych zabiegów, zlecenie dotyczącego pobrania materiału do badań, nie można oznaczyć w kolumnie "Potwierdzenie wykonania"

Należy oznaczyć zabieg dotyczący pobrania materiału do badań, i kliknąć przycisk "Pobranie materiału do badań"

Należy oznaczyć pobranie materiału w kolumnie "Dostarczono materiał" oraz nadań numer próbki,

jeśli zajdzie konieczność dodanie kolejnego zabiegu można skorzystać z przycisku "Zatwierdź i realizuj kolejne"

Zostanie wyświetlona kolejna strona, za pomocą przycisku dodaj możemy dodać odpowiednie badanie z listy

Należy podać kolejny numer próbki i zatwierdzić, w momencie dodania informacji o pobranym materiale do badań, potwierdzenie wykonania zabiegów w zakładce zabiegi zostanie automatycznie zaznaczone.

Porada edukacyjna w Opiece Koordynowanej

Podczas rejestracji pacjenta, na poradę edukacyjną można wybrać zabieg "Porada edukcacyjna w opiece koordynowanej"

Na panelu rozpoczętej wizyty, należy oznaczyć w kolumnie "Potwierdzenie wykonania" zabieg "Porada edukacyjna w opiece koordynowanej"

Taka porada edukacyjna, jest realizowana w ramach raportu SWIAD, natomiast należy pamiętać że taka porada realizowana jest na komórce Lekarza POZ

Należy dokonać zmiany komórki z Gabinetu pielęgniarki na Gabinet Lekarza POZ

Kolejno nacisnąć przycisk "+"

Wybrać Produkt kontraktowy Budżet powierzony opieki koordynowanej.

Oraz rozliczenie 5.01.00.00000195 Porada Edykacyjna

Rozliczenie zostanie dodane do wizyty, jako produkt eksportowanych w raporcie SWIAD

Po zamknięciu i zatwierdzeniu wizyty możemy podglądnąć informacje o wizycie w zakładce "Historia wizyt"

Odrzucenie wizyty pielęgniarskiej

Istnieje możliwość odrzucenia wizyty pielęgniarskiej z kilku poziomów:

Z poziomu zarejestrowanych wizyt, klikając pracy przycisk myszy na wskazanym pacjencie, mamy możliwość odrzucenia wizyty:

Możliwość odrzucenia z poziomu rozpoczętej wizyty

Wykazu przyjęć

Oraz Historii wizyt

Użycie funkcji odrzucenia wizyty z którego kolwiek panelu, spowoduje konieczność podania przyczyny usunięcia wizyty, Możemy wskazać jeden z gotowych powodów usunięcia lub wpisać własną treść w oknie poniżej

Ponowne otwarcie zatwierdzonej wizyty, bez utworzonego raportu do NFZ

Aby otworzyć zamkniętą wizyty, która nie została zaraportowana do NFZ, nleży na wybraje wizycie kliknąć pracy przycisk myszy i nacisnąć "otwórz ponownie"

Funkcja dostępna jest z poziomu:

Zarejestrowanych wizyt

Wykazu przyjęć

Historii wizyt

Ponowne otwarcie nie wyraportwanych wizyt, pozwoli na pełną edycję.

Edycja wizyt dla których został utworzony raport dla NFZ

Program pozawala na edycję wizyt poprzez naciśnięcie prawego przycisku myszy na wskazaną wizytę i wybranie "Otwórz ponownie". Ponieważ wizyta została wyraportowana do NFZ, możliwość edycji jest wyłącznie w zakresie uzupełnienia danych które nie mają wpływu na rozliczenie.

Takimi danymi są Wywiad, badania fizykalne, dodatkowo należy również wskazać powód edycji.

Po wprowadzeniu odpowiednich zmian w wizycie, należy zatwierdzić zmiany poprzez przycisk "Zatwierdź"

💊