🏫Pielęgniarka szkolna w drEryk
Last updated
Last updated
Wprowadzenie
Panel główny pielęgniarki szkolnej pozwala:
Uzyskać informacje na temat danego pacjenta.
Wydrukować listę uczniów, dokumentację zbiorczą, pusty arkusz dokumentacji, oraz wykonane świadczenia.
Sprawdzić grupę WF.
Wprowadzić informacje na temat: fluoryzacji, pogadanki, sprawdzenia. czynności, zgłosić problemy.
Sprawdzić testy przesiewowe.
Wyszukać pacjenta.
Pielęgniarka szkolna ma możliwość wprowadzenia nowego pacjenta do bazy danych. W tym celu należy wybrać przycisk „Znajdź pacjenta, a” kolejno ‘Wprowadź pacjenta’ z głównego menu.
Następnie należy wypełnić prawidłowo wszystkie wymagane pola zgodnie z instrukcją wprowadzania nowych pacjentów dostępną w programie drEryk.
Istnieje także możliwość wprowadzania dodatkowych informacji oraz edycji deklaracji. Podczas wprowadzania deklaracji do pielęgniarki szkolnej należy wybrać zakładkę „Deklaracje” w danych pacjenta, a następnie „Wprowadź deklarację”.
Należy uzupełnić pola w nowym otwartym oknie. Ważne jest wybranie szkoły (przez przycisk) oraz klasy i roku.
Po wybraniu przycisku wyboru szkoły pojawi się nowe okno z listą wprowadzonych szkół.
Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól zatwierdzamy dane deklaracji.
Po wybraniu przycisku ‘Lista szkół’ z menu głównego mamy możliwość dodawania nowej pozycji, edytowania oraz usunięcia już istniejącej.
Edytować można wszystkie pola uzupełniane podczas dodawania szkoły:
Typ szkoły i rodzaj.
Nazwa szkoły i adres.
NIP oraz REGON.
Imię i nazwisko dyrektora.
Po wybraniu przycisku „Lista uczniów” z głównego menu mamy możliwość wyświetlenia uczniów, którzy mieli wykonane świadczenia pielęgniarki szkolnej.
Ucznia można wyszukać za pomocą różnych filtrów, takich jak:
Szkoła.
Klasa.
Litera.
Rok szkolny.
Daty – domyślnie od 01.09 aktualnego roku szkolnego do dziś. Test/bilans- lista testów przesiewowych oraz bilansów.
Fluoryzacja- Tak/Nie.
Inne.
Aby wybrać przycisk Grupa WF, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta. Pojawi się okno z listą dostępnych wpisów:
Okno zawiera następujące dane:
Data
Grupa:
Zalecenia
Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce .
Aby wybrać przycisk „Testy przesiewowe”, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta. Pojawi się okno z listą przeprowadzonych testów:
Podczas dodawania nowego testu wyświetli się następujące okno dialogu:
Aby wybrać przycisk Fluoryzacja, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta. Pojawi się okno z listą dostępnych wpisów:
Okno zawiera następujące dane:
Data.
Preparat.
Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce.
Aby wybrać przycisk Pogadanka, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta.
Okno zawiera następujące dane:
Data
Temat
Uwagi
Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce.
Aby wybrać przycisk Sprawdzenie czystości, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta.
Okno zawiera następujące dane:
Data
Uwagi
Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce.
Aby wybrać przycisk Inne, należy zaznaczyć na liście uczniów odpowiedniego pacjenta.
Pojawi się okno z listą dostępnych wpisów:
Okno zawiera następujące dane:
Data
Uwagi
Aby edytować komórkę, należy podwójnie kliknąć lewym przyciskiem myszy w komórce.
Panel pielęgniarki szkolnej umożliwia wyszukiwanie uczniów z różnych szkół, klas, typów deklaracji personelu, do którego złożona jest deklaracja oraz daty złożenia deklaracji. W tym celu należy wybrać odpowiednie kryteria, a następnie kliknąć przycisk „Filtruj”. Określenie kryteriów filtrowania jest dowolne. Można filtrować tylko po szkole lub po kilku polach jednocześnie.
Otrzymaną listę pacjentów można w celu wydruku skopiować do arkusza Excel. Aby to zrobić należy:
Podświetlić dowolną pozycję na liście poprzez jednokrotne kliknięcie lewym przyciskiem myszy.
Wybrać kombinację klawiszy na klawiaturze CTRL + SHIFT +C.
Otworzyć arkusz kalkulacyjny Excel.
Podświetlić dowolną komórkę.
Wybrać kombinację klawiszy CTRL + V.
Utworzona w ten sposób lista będzie w pełni edytowalna.
Zmiany w deklaracjach szkolnych dokonujemy poprzez zaznaczenie pozycji do zmiany (należy kliknąć kwadrat po lewej stronie nazwiska tak, aby pojawiło zaznaczenie).
Pojawi się nowe okno, które wprowadzi jednakowe zmiany dla wszystkich wybranych pozycji.
można dokonać następujących zmian:
· Szkoły – domyślnie zaznaczona jest opcja ‘Bez zmian’.
· Pielęgniarki, do której złożona jest deklaracja - domyślnie zaznaczona jest opcja ‘Bez zmian’.
· Jeśli należy zmienić pielęgniarkę, trzeba tą opcję odznaczyć a następnie wybrać personel z listy.
· Typu deklaracji - domyślnie zaznaczona jest opcja ‘Bez zmian’. Jeśli należy zmienić typ deklaracji, trzeba tą opcję odznaczyć a następnie wybrać odpowiedni typ z listy.
· Fluoryzacji – domyślnie zaznaczona jest opcja ‘Bez zmian’. Żeby przypisać wszystkich pacjentów do fluoryzacji należy tę opcję zaznaczyć.
· Daty wycofywania obecnej deklaracji i daty złożenia kolejnej – domyślnie daty wyznaczają koniec i początek roku szkolnego.
Aby wydrukować dokumentacje zbiorczą należy z menu głównego wybrać przycisk Lista uczniów i następnie Drukuj listę uczniów lub Drukuj dokumentacje zbiorczą.
Jeżeli pielęgniarka sprowadza testy przesiewowe, należy automatycznie dodać wpis do danych medycznych w Badania bilansowe i przesiewowe. Datą wykonania jest data testu.
Aby dodać Badania, należy wyszukać pacjenta i wejść w dane medyczne tego pacjenta:
Następnie wybrać tabelkę z Badania bilansowe i przesiewowe.
Następnie wybrać tabelkę z Badania bilansowe i przesiewowe: W kolumnie Opis widoczny jest wywiad i badanie fizykalne, jakie lekarz wprowadził podczas wizyty. W kolumnie Informacje podajemy czy jest to od Lekarza-na podstawie wizyt typu bilans, Pielęgniarki-na podstawie wprowadzonych testów przesiewowych, Rodzica, Ucznia lub Wychowawcy. Aby wprowadzić badanie, należy wybrać przycisk Pojawia się okno, w którym wypełniamy wszystkie dane:
Okno zawiera następujące dane:
Nazwę badania.
Informacje od (jeżeli wybrano jeden z bilansów) - Pielęgniarki szkolnej - rodzica (dla bilansów: 6latka, 10latka, 13latka, 16latka) - wychowawcy (dla bilansów: 10latka, 13latka, 16latka) - ucznia (tylko dla bilansu 18latka).
Data.
Załącznik.
Opis.
Po wprowadzeniu opisu można zapisać go jako szablon, wybierając po lewej stronie u dołu.
Pielęgniarka szkolna nie ma dostępu do danych medycznych pacjenta, historii wizyt i wykonanych zabiegów przez pielęgniarki czy położne .
Aby dodać nową szkołę, należy wybrać przycisk
Aby usunąć pozycję z listy, należy szkołę podświetlić poprzez jednokrotne kliknięcie lewym przyciskiem myszy a następnie wybrać
Aby edytować pozycję, należy ją podświetlić a następnie kliknąć
Po dokonaniu zmian, zatwierdzamy je poprzez kliknięcie przycisku
Po wybraniu potrzebnych filtrów, klikamy
Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać .
Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać .
Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać .
Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk .
Aby dodać nowy test, należy wybrać przycisk .
Aby usunąć pozycję z listy, należy podświetlić wybrany test poprzez jednokrotne kliknięcie lewym przyciskiem myszy a następnie wybrać .
Aby edytować pozycję, należy ją podświetlić a następnie kliknąć .
Aby zapisać zmiany dla wszystkich uczniów wskazanych na liście i zamknąć okno, należy wybrać .
Aby anulować zmiany, należy wybrać .
Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać .
Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać .
Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać .
Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk .
Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać .
Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać .
Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać .
Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk .
Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać .
Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać .
Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać .
Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk .
Aby stworzyć nowy wpis dla wszystkich zaznaczonych uczniów, należy wybrać .
Aby usunąć wpis z listy, należy zaznaczyć dany wpis i wybrać .
Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać .
Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk .
· Jeśli należy zmienić szkołę, trzeba tą opcję odznaczyć a następnie poprzez kliknięcie przycisku dodać wybraną pozycję.
· Klasy – należy wybrać klasę z listy. Jeśli nie należy zmieniać klasy, zaznaczamy opcję .
· Wycofania deklaracji – żeby wycofać wybrane wcześniej deklaracje, zaznaczamy .
Wprowadzone zmiany zatwierdzamy klikając przycisk .
W kolumnie Opis widoczny jest wywiad i badanie fizykalne, jakie lekarz wprowadził podczas wizyty. W kolumnie Informacje podajemy czy jest to od Lekarza-na podstawie wizyt typu bilans, Pielęgniarki-na podstawie wprowadzonych testów przesiewowych, Rodzica, Ucznia lub Wychowawcy. Aby wprowadzić badanie, należy wybrać przycisk .
Aby dodać załącznik, należy wybrać .
Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać .
Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk .
Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany , należy wybrać .
Aby anulować wybrane zmiany, należy wybrać przycisk .
Aby przejść do zapisanych szablonów należy wybrać .
Aby wstawić bezpośrednio wyniki do szablony należy wybrać .
Aby usunąć szablon, należy wybrać .
Aby zamknąć okno z szablonami, należy wybrać .